Bogowie Taran-gai osiedlili się na Górze Czterech Wiatrów i stworzyli grotę dla Źródeł Życia, by ludzie mogli czerpać z niej pociechę. Woda ta, zwana też Jasną posiadała moc budzenia do życia, oraz zwalczania zła.
Pierwszy tę drogę przeszedł AginaharijaR, który dzięki Wodzie Życia zamienił niedostępną krainę Taran-gai w żyzne, pokryte kwiatami i lasami miejsce, gdzie można się osiedlić.
Wśród Ludzi Lodu to Shira była wybranką, która miała przejść przez wszystkie próby prowadzące do Jasnej Wody. Musiała tego dokonać, aby mieć moc unieszkodliwienia ciemnej Wody Zła, którą posiadał Tengel Zły. Dziewczyna całe życie była odpowiednio przygotowywana do swojej misji, ponieważ tylko ktoś o czystym sercu, pełnym odwagi mógł dotrzeć do Wody Życia.
Znajdowała się ona we wnętrzu góry i trzeba było przejść 10 bardzo trudnych i różnorodnych zadań. Po wykonaniu każdego zadania otwierało się przejście do następnego a grotę wypełniał dźwięk uderzenia w bęben.
Oto schemat przedstawiający poszczególne groty w Górze Czterech Wiatrów.
1. Pierwsza grota zaraz po wejściu do góry. Po oby dwóch stronach znajdują się podesty. Na pierwszym, przy gładkiej ścianie staje wybrana osoba, która podejmie się wędrówki po Jasną Wodę. Na drugim podeście, przy ścianie chropowatej staje pomocnik, który będzie trzymać zapalona pochodnię. Pochodnia ta będzie palić się puki wybrany pozostanie przy życiu, oraz będzie wskazywać mu drogę. Ze ściany obok podestu tryska woda. Kiedy wybrany stanie na swoim miejscu i oświetli go blask z pochodni rzucając na ścianę cień, wtedy otwiera się przejście prowadzące w głąb góry.
2. Pomieszczenie z tablicą pamiątkową, na której znajdują się imiona wybranych i ich pomocników. Imiona tych, którzy zdołali dojść do Źródeł Życia są podświetlone. Swoje imię należy wyryć na tablicy ostrym kryształem.
3. Sala próżności i pychy. Jest to miejsce pierwszej próby, w której wybrany musi udowodnić, że w życiu nie kierował się samozadowoleniem. Grota jest piękna, przyozdobiona lustrami, a zamiast podłogi rozciąga się pajęczyna, po której należy przejść na druga stronę. Nici są tym cieńsze, im bardziej próżni byliśmy w życiu.
4. Sala siły duchowego uporu. Pomieszczenie wypełnia błękitna mgła, wszystko wokół wiruje i pulsuje, co powoduje dezorientacje i trudności w skupieniu się. Tutaj wybrany spotka się z bardzo silną pokusą, której nie może ulec, inaczej jego wędrówka się skończy.
5. Sala mądrości i zaradności. Grota ta jest wypełniona toczącymi się ogromnymi głazami, a wybrany musi wykazać się orientacją i intelektem, aby przejść przez wirujące we wszystkich kierunkach skalne bloki.
6. Most Zła. Bardzo długa droga ukazująca życie wybranego. Na niej znajdują się wszystkie negatywne uczucia takie jak gniew, złośliwość, zawiść, żądza zemsty. Spotyka się tu tych, których zraniono. Taka osoba stara się zrzucić wybranego z mostu. Droga jest tym węższa im gorsze cechy nosi się w sercu.
7. Sala przestępstw i kłamstw. Grota o podłodze utworzonej z wystających ostrych, rozpalonych kości. Jeżeli wybrany nie popełnił żadnego przestępstwa oraz kłamstwa kości nie kuły go i nie parzyły w stopy.
8. Las zawiści i pożądania. Miejsce o wilgotnym i gorejącym krajobrazie w barwach błękitu i zieleni ze złotem. Blade drzewa zwieszają tu swoje chude konary, które kołyszą się z wolna. Liście przypominają blade dłonie, z których kapie woda. Z podłoża i konarów unosi się para. Jeżeli w życiu pokierowano się zawiścią ruchliwe gałęzie chwytały wybranego i nie pozwalały iść dalej.
9. Morze Mórz. Rozległa, gęsta woda w kolorze ciemnoczerwonym, w której spotyka się swoje negatywne uczucia do innych, tj. nienawiść, obrzydzenie, których nie można w sobie stłumić. Jeżeli wybrany czuł wobec kogoś awersje, wizerunek tej osoby próbował wciągnąć wybranego pod wodę.
10. Izba nudy i obojętności. Bardzo małe pomieszczenie, w którym sprawdza się czy wybrany nie był egoistą. Sufit tej groty obniża się, w miarę wzrostu nudy i obojętności, przygniatając wybranego.
11. Sala próby siły fizycznej. Sprawdza się tu wytrzymałość, poprzez walkę z bardzo niebezpiecznym przeciwnikiem, nie należącym do świata ludzi.
12. Sala tych, których nieświadomie zraniono. Najcięższa z prób, gdzie wybrany spotyka ludzi, których zranił nie wiedząc o tym.
13. Tutaj znajdują się posągi Bogów Taran-gai, oraz w tym miejscu wybrany otrzymuje pas z pojemnikiem na Wodę Życia.
14. Grota z Wodą Życia. Niewielka grota, rozjaśniona tryskającą ze skały krystaliczną Wodą Życia. Po wypełnieniu pojemniczka grota zalewa się wodą, a wybrany wypływa w pierwszej grocie w miejscy gdzie strumyk wytryska ze skały przy podeście.