wtorek, 20 lutego 2018

Hogwartowe zakładki do książki, oraz jak laminować bez laminarki

Witajcie! Ostatnimi czasy mam większą wenę do rękodzieła niż rysowania, dzięki czemu udało mi się zrobić coś, o czym myślałam już dosyć długo. Powstały cztery bardzo charakterystyczne zakładki do książek w kształcie krawatów, a na nich oczywiście herby czterech domów: Hufflepuff, Gryffindor, Slytherin i Ravenclaw. Zakładki nie są jakieś oryginalne, ale idealnie się komponują z książką, którą akurat czytam, czyli Harry Potter i Książę Półkrwi. Wykonałam je markerami i kredkami na papierze do akwareli. Elementy w herbach są pokolorowane brokatowymi żelopisami i ładnie się mienią:)



Ten kto robi zakładki, wie, że najlepiej jest czymś je zabezpieczyć. Może to być lakier, ale szczerze mówiąc ciężko jest polakierować kartkę papieru, tak aby nie straciła swojego kształtu .Postanowiłam zalaminować swoje "dzieła" i przy okazji pokazać wam, jak to zrobić bez konieczności kupowania laminatora.

Jak laminować bez laminarki

Będą potrzebne:
- stabilne podłoże (u mnie deska)
- żelazko
- folia do laminowania (moja to folia 100 Mic, firma Apex)
- to, co chcemy zalaminować (w moim przypadku zakładki)
- nożyczki
- papier śniadaniowy



1. Wkładamy zakładki pomiędzy warstwy foli, tak aby były od siebie nieco oddalone. Nastawiamy żelazko na najmniejszą temperaturę.



2. Kładziemy na foli papier śniadaniowy i jeździmy po nim żelazkiem. Równomiernie i powoli aż do momentu, kiedy folia z mlecznej zrobi się biała.


3. Tak wyglądają przyklejone zakładki. Czekamy aż trochę wystygną. Trzeba zwrócić uwagę, czy w obrębie zakładki na pewno folia zrobiła się przeźroczysta, czyli przyklejona.


4. Na końcu wycinamy zakładki. Należy to zrobić z odpowiednim marginesem, gdyż folia zgrzewa się w pewnej odległości od kartki.


Oto gotowe zakładki, napiszcie która byłaby waszą ulubioną:)





Na dzisiaj to tyle. Dajcie znać czy laminowaliście kiedyś coś w ten sposób, lub macie zamiar. Pozdrawiam:*



36 komentarzy:

  1. Świetne są te zakładki, bardzo kreatywne :D Nie pomyślałabym o krawatach xd Dobry pomysł!

    Sama raczej nie używam folii do laminowania, ale za to przyklejam samoprzylepną folię i też się świetnie sprawdza ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, na te krawaty wpadłam nagle i też się zdziwiłam, że nie przyszło mi to do głowy;)
      Chodzi ci o jakąś folię samoprzylepną przeźroczystą?

      Usuń
    2. Tak, taką do oklejania zeszytów i podręczników. Często można je znaleźć w szale zakupów do szkoły, a wcale nie tylko tam są przydatne :D

      Usuń
  2. Wspaniałe zakładki!!! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne, :) i estetycznie wykonane. Lubię Twoje prace.
    A ja doszłam do wniosku, że kupuję zestaw do biżuterii i juz złożyłam zamówienie.
    Chce nauczyć się też obrabiać kamienie pół szlachetne. A Ty masz jakieś plany w kierunku dodatkowych umiejętności artystycznych?
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:D
      Pamiętam jak dostałam swój pierwszy zestaw do biżuterii, ale miałam frajdę:D Do dzisiaj mam sporo z tego zestawu:)
      W jaki sposób chcesz odrabiać kamienie?
      Teraz wciąż wypalam i zaczęłam robić wypalaną biżuterię. Marzy mi się wykonywanie portretów pirografem:)

      Usuń
  4. Tyle mnie nie było, a u Ciebie wciąż potterowo! :D
    Mi najbardziej spodobała się zakładka Hufflepuff, ze względu na kolory.

    Też kiedyś miałam w planach rysowane zakładki i myślałam o laminowaniu ich. Koniec końców żadnej nie zrobiłam, ale widzę, że jest fajny sposób na zabezpieczenie ich, będę więc o tym pamiętać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, Harry mi się chyba nie znudzi;)
      Huff to też moja ulubiona, to właśnie ją używam^^

      Usuń
  5. Bardzo fajny sposób i prosty, może kiedyś spróbuje.
    Podoba mi się pomysł na krawaty, oryginalny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja osobiście nie przepadam za Harrym Potterem, ale te zakładki są po prostu świetne! Zwłaszcza ta niebieska, zielona też jest super. Ciekawy pomysł na laminowanie, chociaż mi chyba szybciej byłoby pójśść do sklepu gdzie laminują niż znaleźć stacjonarnie samą folię do laminowania xD ale być może kiedyś jednak skorzystam, z pewnością wychodzi taniej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślałam o laminowanie w drukarni, ale nie mam jej pod domem, a dosyć często chce coś zabezpieczyć. Folie kupiłam przez internet:)

      Usuń
  7. Super zakładki. Jestem pod wrażeniem kreatywności. Śliczne są!

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne są te zakładki, miałaś fajny pomysł :D W sumie ja nawet nigdy nie pomyślałam żeby zabezpieczyć swoje zakładki - jak się zniszczą to zrobię nowe, taką mam filozofię xD Za to przyznam, że bardzo fajna metoda, nigdy o tym nie słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami się obawiam, że pobrudze książkę kredkami lub brokatem, więc wole zabezpieczyć, ale jak malujesz akwarelami to nie ma takiego ryzyka;)
      Dziękuję ^^

      Usuń
    2. W sumie racja, widzisz, o tym też nie pomyślałam :D

      Usuń
  9. Świetne zakładki! Sposób na laminowanie na pewno kiedyś wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne zakładki. :D Jako, że jestem fanką Harry'ego Potter'a, są w sam raz dla mnie. Nigdy nie laminowałam w ten sposób dlatego zachowam sobie Twój ,,przepis''. Na pewno kiedyś mi się przyda. Jak wrażenia odnośnie do ,,Księcia Półkrwi''? :)
    Pozdrawiam i obserwuję blog. :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję:)
      Książę Półkrwi był świetny, to jest chyba (jak do tej pory)część, która najbardziej mi się spodobała:)
      Pozdrawiam i miło mi^^

      Usuń
  11. Genialny pomysł,a zakładki cudne 😍💯

    OdpowiedzUsuń
  12. Cześć witam cię bardzo serdecznie w ten mroźny zimowy dzień bardzo mi się spodobała Twoje zakładki super że spędziłaś czas kreatywnie i mam nadzieję że będą ci bardzo bardzo długo służyły Pozdrawiam i życzę przyjemnego dnia oraz tworzenia mnóstwo fantastycznych kreatywnych pracy


    Gdybyś miała ochotę to serdecznie zapraszam Cię na bloga swojej Przyjaciółki , która również jak i Ty chwyta piękne obrazy w swój obiektyw i pisze posty płynące prosto z serca dla drugiego człowieka .

    ---> odnowionaja.blogspot.com

    Pozdrawiam bardzo serdecznie Sylwia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jakie piękne! Naprawdę ty to masz zwinne paluszki, takie cuda tworzysz że aż miło popatrzeć :) muszę przyznać że te krawaciki wyglądają uroczo i profesjonalne, mogłabyś je normalnie sprzedawać za grube pieniążki :) jak się przyjrzałam dokładnie to zauważyłam na zdjęciu te mieniące się elementy. Świetny pomysł. Ja tam zawsze jestem fanką twoich pomysłów cokolwiek by to nie było :D I dziękuję za sposób na laminowanie! :)
    Pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow ! rewelacja! nie mogę się napatrzeć, szok!
    Świetny sposób na laminowanie :) Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  15. świetny pomysł :D uwielbiam HP <3

    OdpowiedzUsuń
  16. Dla fanów Harrego Pottera pomysł bardzo dobry :)

    OdpowiedzUsuń
  17. świetny pomysł z tym laminowaniem
    gdzieś mam kilka sztuk folii to sama spróbuję...
    a zakładki.... trudno wybrać podobają mi się wszystkie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za każdy komentarz:) Jeżeli jesteś anonimowy to proszę podpisz się imieniem lub nickiem, będzie nam łatwiej konwersować:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...