wtorek, 27 listopada 2012

Obciążeni Złym Dziedzictwem



Pochodzenie dziedzictwa

W XI wieku w odległym Tarangai żył najpotężniejszy czarnoksiężnik jaki chodził po ziemi. Nazywano go Tan-Ghil i był na wskroś zły, pozbawiony wszelkich pozytywnych cech. Ów mężczyzna miał tylko jedno marzenie, pragnął władzy nad Światem i wiecznego życia. Był tylko jeden sposób na otrzymanie takiego daru, musiał posiąść, a później napić się Wody Zła, do której prowadziła śmiertelnie niebezpieczna droga przez Górę Czterech Wiatrów.
Przed wyprawą po Wodę Zła Tan-ghil rozmawiał z Bóstwem Śmierci- Shamą i dowiedział się, że mimo swojej potęgi, nie zdoła przejść przez wszystkie próby w Górze Czterech Wiatrów. Shama zaoferował więc pomoc czarownikowi, a w zamian za to pragnął mieć we władaniu jego potomków. Ostatecznie Tan-ghil zawarł pakt z Bóstwem Śmierci. Czarnoksiężnik otrzymał wsparcie Shamy i dotarł do Wody Zła, oraz przysiągł, że w każdym pokoleniu przynajmniej jeden potomek stanie się sługą zła czyli będzie dotknięty złym dziedzictwem.

Dziedzictwo na przestrzeni wieków

Pierwsi obciążeni potomkowie Tan-ghila byli najohydniejszymi istotami stąpającymi po ziemi. Z wyglądu bardziej przypominali zdeformowane zwierzęta niż ludzi, a swoją moc czerpali z czarnej magii. Wzbudzali przerażenie z wiosce Tarangai, gdyż zajmowali się tylko wyrządzaniem najpodlejszych krzywd.
Kilka wieków później Tan-ghil przeniósł się z garstką ludzi do Norwegii i zamieszkali w niemal niedostępnej Lodowej Dolinie. Od tej pory na czarnoksiężnika mówiono Tengel Zły. Dziedzictwo nadal dotykało jego ród, który nazywano Ludźmi Lodu. Dotknięci potomkowie nie rodzili się już tacy zdeformowani, a nawet niektórzy byli nadzwyczajnie urodziwi. Tylko lód w ich oczach zdradzał pogrążone w mroku serce i ostrzegał, aby się nie zbliżać. Ku rozpaczy Tengela Złego niektórzy obciążeni złym dziedzictwem sprzeciwiali się jego woli i chcieli być dobrzy. Ewidentnie dziedzictwo poczęło gasnąć, być może z powodu oddalenia się od miejsca panowania Shamy, czyli Taran-gai.
W XVI wieku żył dotknięty, który świadomie walczył ze swoim przykrym dziedzictwem chcąc zamienić zło w dobro. Miał na imię Tengel Dobry i stał się największym wrogiem Tengela Złego, który uważał wszystkich nawróconych obciążonych za zdrajców i ludzi przynoszących mu hańbę.
Dzięki Tengelowi Dobremu w rodzie zaczęło rodzic się coraz mniej obciążonych złym dziedzictwem, a wielu z nich dzięki miłości rodziny przeszło na stronę dobra.

Złe dziedzictwo objawiało się na różne sposoby

Jedni rodzili się szkaradni i zdeformowani, o typowych cechach obciążonego. Takie dzieci miały trudne charaktery, były nie posłuszne, wyjątkowo inteligentne chociaż nie mówiły wiele i raczej ukrywały swój intelekt. Ich nieposłuszeństwo potęgował fakt, że nie radziły sobie w życiu poza rodziną, były często pośmiewiskiem otoczenia. to sprawiało, że się mściły, nierzadko używając magii.

Kilka razy zdarzyło się, że dziedzictwo pojawiało się nagle, po wielu latach. Dziecko rodziło się całkowicie normalne, bez jakichkolwiek oznak zła, a w określonym wieku dziedzictwo zaczynało się pojawiać poprzez np. delikatne żółte błyski w oku, aż w końcu wybuchało z cała siłą.

Była też grupa dotkniętych, których wyróżniała niespotykana uroda i magnetyzm. Tacy Ludzie Lodu mogli okazać się najbardziej niebezpieczni, bowiem ich wygląd zewnętrzny potrafił sprowadzić na manowce. 
















Obciążeni złym dziedzictwem znali się oczywiście na czarnej magii. Potrafili wypowiedzieć magiczne formuły nigdy ich się nie ucząc. Niektórzy posiadali indywidualne zdolności, i tak np.:
- Tengel Dobry posiadał uzdrawiające dłonie
- Ulvhedin i Mar potrafili zaklinać
- Solve przywoływał siłą woli do siebie ludzi i przedmioty

Nie zawsze obciążeni złym dziedzictwem żyli tylko po to by czynić zło. Niektórzy dzięki miłości przeszli na stronę dobra i starli się przeciwstawiać Tengelowi Złemu. Niestety dziedzictwo było jak zew, który wciąż dudni w uszach. Wystarczył jakiś niewielki bodziec, aby odezwała się w nich żądza mordu. Często powodem był Skarb Ludzi Lodu, który każdy obciążony chciał posiadać. Znajdowały się w nim najważniejsze magiczne amulety i składniki, dzięki którym można było uprawiać potężne czary. Tylko nielicznym udało się zagłuszyć głos mówiący aby posiąść Skarb za wszelką cenę...





Wybrane cechy charakterystyczne obciążonego:

Zewnętrzne
kruczoczarne włosy
ciemna skóra
spiczaste uszy
ostre rysy twarzy
wystające kości policzkowe
szeroki nos
żółte oczy (kolor siarki), często skośne
szerokie ramiona
nieproporcjonalne, muskularne ciało
długie ręce
wąska talia
owłosiona sylwetka
byli szczodrze obdarzeni przez naturę:)

kobiety często miały powabne ciała, idealne kształty, ostre lecz uwodzicielskie rysy twarzy, długie, geste włosy

Wewnętrzne
znajomość magii i leczenia
agresywność
ognisty temperament
szorstki, często wulgarny i prymitywny język
zaborczość i żądza zemsty
prymitywne zachowania podobne zwierzętom
złośliwość
chęć czynienia zła
szacunek dla natury
chęć posiadania skarbu Ludzi Lodu
duma
magnetyzm
spryt
ogromna siła
rozdarcie, smutek


Obciążeni złym dziedzictwem: * ci, którzy przeszli na stronę dobra

Ghil Okrutny
Dida*
Olaves Krestiernsson
Targenor*
Guro
Sigleik*
Ingegierd
Halkatla*
Paulus
Jahas*
Estrid*
Tobba
Vega
Hanna
Grimar
Tengel Dobry*
Sol*
Trond*
Kolgrim
Ulvhedin*
Ingrid*
Mar*
Solve
Heike*
Tula*
Ulvar
Elring
Benedikte*
Tova*

Kiedyś zrobiłam rysunek pomocniczy do mojego komiksu, myślę, że może nieco przybliżyć niektórym jak mogliby wyglądać obciążeni. Jest to szybki, poglądowy szkic, więc proszę się nie przerazić:)



Tekst napisałam z pamięci, więc może się znaleźć kilka niedociągnięć. Jeżeli zauważycie coś to dajcie znać a poprawię. Chętnie też dopiszę jakieś cechy zewnętrzne lub wewnętrzne obciążonych jeśli macie pomysł zgodny z książka:)

Zdjęcia:
http://img216.imageshack.us/img216/7599/ghoulot5.jpg
http://www.tapeta-kobieta-plomienie-magia.na-pulpit.com/zdjecia/kobieta-plomienie-magia.jpeg
http://www.zdjecia.biz.pl/zdjecia/duze/noc-wilkolak-szpony.jpeg



16 komentarzy:

  1. Wow super notka.Jestem pod wrażeniem. I jeszcze wszystko z pamięci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam się przelogować, Klaudia Filek to ja:)
      Dzięki Cecile za miłe słowa:)

      Usuń
  2. Wiesz? Powiem Ci, że chyba dowiedziałam się nowych rzeczy odnośnie obciążonych... albo nie pamiętam już sporo. Cóż, do sagi mam zamiar wrócić, konniieecznie. Zakupiłam kilka lat temu całą serię, kiedy wychodziła z "Faktem". Od tamtej pory przeczytałam może z 4 tomy, jakoś nie mam kiedy się zabrać za to. Czuję się taka niedoinformowana O_O Hmm... tak odnośnie Sol, to czy ona przeszła na stronę dobra? Nie do końca chyba XD Według mnie to poniekąd były pozory.

    OdpowiedzUsuń
  3. Sol przeszła na stronę dobra, po pierwsze kochała swoją rodzinę, po drugie moim zdaniem nigdy by nie wyrządziła krzywdy bezbronnej osobie. Koniecznie musisz kiedyś przeczytać całą Sagę!:D W ostatnich częściach dowiesz się dokładnie kto walczy przeciwko Tengelowi Złemu, a kto jest jego sprzymierzeńcem. Zdradzę ci, że Sol zalicza się do tych pierwszych:)
    No skoro przeczytałaś tylko 4 tomy, to na pewno czegoś nowego się dowiedziałaś:P
    A jak przeprowadzka?:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Heheh, nie nie... ja już czytałam Sagę, dobrnęłam chyba do 40 tomu (jakoś tak), ale nigdy nie miałam okazji dokończyć :) Wypożyczałam książki z biblioteki, a później zakupiłam z faktem i moim zamiarem było przeczytać wszystko od początku do końca, bo sporo zapomniałam :) Sol zawsze była dla mnie zagadką, podobno coś na jej temat wyjaśnia się również w serii "Saga o Królestwie Światła", ale nie jestem pewna...
    Przeprowadzka dobrze, mam już internet XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aaa to inna sprawa, ja kiedy czytałam Sagę pierwszy raz też zatrzymałam się jakoś na 40 tomie.Nie czytałam SoKŚ, ani SoCz, teraz mam zamiar czytać Sagę Zmierzch:)

      Usuń
  5. Tego jeszcze nie znam, ale za to natrafiłam na to i owo do czytania w klimatach sagowych lub pokrewnych:

    http://alliccea.blogspot.com/2012/06/saga-wybrani-informacje.html
    Jak na amatorski blog całkiem przyjemnie się czyta, sam koncept też jest niezły, jak zwykle z Sagą w tle :)

    http://chomikuj.pl/Paulinia1223/Ebooki/Margit+Sandemo+Saga+o+Ludziach+Lodu/Saga+o+ludziach+lodu.doc
    Ja stąd pobierałam Sagę do czytania, ale teraz bardziej uświadomiona widzę że to niezła kopalnia różnych różności ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Allicce znam z forum fanów Sagi na socjum, prowadziła też inne forum o SoLL chyba to: http://sagaoludziachlodu.dbv.pl/news.php

      Usuń
    2. Dziękuję bardzo, za tak miłe wyrażanie się na temat mojego bloga :) Robię wszystko, aby było czytało się jeszcze lepiej :)

      Tak prowadziłam kiedyś tą stronę. Ale potem gdy zabrałam się za Wybranych nie było czasu.

      Kluadek bardzo mi się podoba twój rysunek. Ogólnie wszystkie rysunki. Są wspaniałe ! ^^

      Usuń
  6. Ten jest o niebo lepszy:
    www.isfolket.fora.pl
    więcej tu ciekawych dyskusji, szkoda tylko że od dawna właściwie nieaktywny :(

    i jeszcze coś takiego:
    www.arza.bloog.pl
    ale się uchachałam, choć razi stylistyką to momentami widać spory talent pisarski, szkoda że niedokończony ale to chyba standard (Allicea w Wybranych poległa przy tej samej osobie, doznając nagłej niemocy twórczej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wydaje mi się, że czegoś brakuje temu kolesiowi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli myślisz o tym co ja, to wydaje mi się, że w tym przypadku można użyć wyobraźni:)

      Usuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubie ta serie ostatni mój chomik ma na imię Kolgrim. Myślałam nad imieniem Ten cel Nooo ale padło na Kolgrim

    OdpowiedzUsuń
  10. Co do Hanny i Grimara,to bym polemizowała... :-) Mieli przecież za złe tengelowi,że stał się dobry.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za każdy komentarz:) Jeżeli jesteś anonimowy to proszę podpisz się imieniem lub nickiem, będzie nam łatwiej konwersować:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...