wtorek, 4 czerwca 2013

Kobieta Ubijająca Masło, czyli od czego się wszystko zaczęło...


   W pierwszym tomie pt. "Zauroczenie" czytamy jak młodziutka i utalentowana Silje przebywa w kościele w Smalandii i dokańcza obraz przedstawiający kobietę ubijającą masło. Dziewczyna dorysowuje Diabła, a robi to niczym w transie, nie zdając sobie sprawy z tego, że za wzór wybrała Tengela Dobrego.
   Fragment ten ma kluczowa rolę w powstawaniu całej Sagi o Ludziach Lodu, gdyż to właśnie namalowany motyw zainspirował Margit Sandemo do pisania. Możemy się o tym dowiedzieć czytając ostatni fragment 47 części Sagi o Ludziach Lodu, w którym autorka opowiada o swoich przeżyciach podczas tworzenia powieści.

"(...) Natomiast nie do końca prawdziwa jest historia mojej wizyty w Smalandzkim kościółku. Owo malowidło, o którym tam wspominam, z diabłem i kobieta obijająca masło, zobaczyłam w niedzielnym dodatku do jednej ze szwedzkich gazet.
Działo się to w roku 1980 i pamiętam bardzo dobrze, że na widok malowidła przeniknął mnie dreszcz. Przez długą chwilę wstrzymywałam oddech i czułam, jak przepływają przeze mnie wrażenia i impulsy. W ciągu zaledwie kwadransa miałam w głowie plan przynajmniej trzech pierwszych tomów(...)
<Tom 47, Wydarzenia towarzyszące powstawaniu Sagi o Ludziach Lodu>

   Powyższy rysunek przedstawia moją wizję obrazu namalowanego przez Silję na ścianie kościoła w Smalandii. Osobiście zafascynował mnie ten motyw i jestem pewna, że nie jest to moje jedyne podejście do tego tematu:) Nie dziwię się, że Pani Sandemo była tak zachwycona malunkiem, sama robiąc różne wersje rysunku czułam TE wibracje...;)


6 komentarzy:

  1. Klaudia!! Ten rysunek stał sie właśnie jednym z moich ulubionych! Niesamowity, to niewystarczajace słowo, żeby określić to co myślę. Jestem też pełna podziwu, że w ogóle wpadł Ci pomysł, aby narysowac tę scenę. Tak dobie myślę, że fajnie byłoby zobaczyć ten oryginalny, prawdziwy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś narysowałam fragment tej sceny ołówkiem i zapomniałam o tym. Niedawno ktoś napisał w komentarzu, że fajnie jakbym narysowała ten obraz...no i jest:)

      Usuń
  2. Rysunek jest znakomity!!;) Osobiście wyobrażałam sobie go inaczej.Z większym pazurem.Czekam na kolejne prace :D
    P.S Chciałabym kiedyś zobaczyć Demony Tuli,które zawsze mnie fascynowały:):D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam w głowie z większym pazurem, ale starałam się zrobić go tak, aby nadawał się do oglądania bez konieczności cenzury:) Co do Demonów Tuli to już powoli robię szkic, więc kiedyś na pewno się pojawią:)

      Usuń
  3. Trudno się nie zgodzić, że motyw "kuszenia" jest ujęty.
    Bardzo podoba mi się suknia. To, jak położyłaś cienie na jej nogach. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Twoja wersja jest przecudna! Mam wielką nadzieję, że jeszcze coś zobaczymy w tej odsłonie :) Szczególnie podobają mi się dłonie tego Pana oraz ich umiejscowienie :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za każdy komentarz:) Jeżeli jesteś anonimowy to proszę podpisz się imieniem lub nickiem, będzie nam łatwiej konwersować:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...