sobota, 3 kwietnia 2021

Pisanki

Cześć 😃 Wiem, że Wielka Sobota chyli się ku końcowi, ale jestem nieco opóźniona z świątecznymi dekoracjami. Niedawno skończyłam z synkiem robić pisanki, więc szybciutko wrzucam mini tutorial. Zapraszam:)

Co będzie potrzebne:

- styropianowe jajka

- serwetki z wybranym motywem

- cekiny

- szpilki

- farby akrylowe, pędzle, paleta

- tasiemka

- patyczki do szaszłyków

- nożyczki

- klej Magic lub inny preparat do przyklejania serwetek

opcjonalnie brokat

Jajka nabiliśmy na patyczki do szaszłyków. Trzymając za taki patyczek łatwiej jest je ozdobić, nie brudząc się przy tym za bardzo;)

Najpierw pomalowaliśmy jajka na pastelowy kolor. Jajka powinny być jasne, inaczej serwetki, które później będziemy przyklejać mogą być słabo widoczne. Używaliśmy farb akrylowych, ponieważ bardzo dobrze kryją i szybko schną. Pastelowy kolor uzyskaliśmy z połączenia białej farby z ociupiną koloru. Ja dodałam czerwonego, mój synek zielonego.

Ołówkiem zaznaczyliśmy na jajkach symetryczne kreski, dzieląc jajko na cztery równe pola.

Przyszedł czas na decoupage. Z serwetek wycinamy potrzebne elementy. Im mniejsze, tym łatwiej jest je przyklejać. Trzeba pamiętać, że jeśli chcemy przykleić na jajko duży płat serwetki, to ze względu na krzywiznę jajka, taką serwetkę trzeba odpowiednio ponacinać, aby się nie podwijała. 

Z wyciętego elementu odrywamy dwie spodnie warstwy serwetki, pozostawiając tylko tą, na której jest grafika. Przykładamy element (u nas kwiatek) w odpowiednie miejsce jajka i za pomocą pędzla i kleju przyklejamy serwetkę. Trzeba być ostrożnym i nie żałować kleju, nakładamy go na pędzel dużo, tak aby gładko sunął po serwetce. Zaczynamy kleić od środka kwiatka na boki, lekko dociskając. Przyklejanie serwetek to najtrudniejsza część ozdabiania, szczególnie dla dzieci, które nie mają wyczucia, jeśli chodzi o nacisk;) Warto pooglądać filmiki o decoupagu, żeby zobaczyć jak to wygląda.

Serwetka powinna być w całości, dokładnie pokryta klejem, będzie wtedy cała biała, ale bez obaw, kiedy klej wyschnie stanie się przeźroczysty i kwiatek będzie elegancko widoczny:)

Kiedy klej wyschnie i serwetki pięknie się uwidocznią, przystępujemy do wbijania cekin. Cekiny mocowaliśmy wzdłuż linii narysowanych ołówkiem, za pomocą szpilek. 


Aby wypełnić puste miejsca namalowaliśmy farbą kolorowe kropeczki. Mój syn dodał też na płatki kwiatków nieco brokatu.

Na patyczek przywiązaliśmy wstążeczkę, mocując ją do spodu jajka szpilkami. Gotowe😃

Oto jajko mojego synka.


Moje jajko


Zrobiłam jeszcze jedno jajko, malowane farbami akrylowymi i obrysowane cienkopisem.


Wierzcie mi, że takie jajka może zrobić każdy i nie potrzeba do tego żadnego talentu (prócz tego ostatniego). Wystarczy pomysł, materiały, trochę wolnego czasu i wytrwałości;) 

Jak jest u was? Robicie własnoręczne pisanki, czy może kupujecie gotowe ozdoby?

Życzę wszystkim Wesołych Świąt!🐣🥚

31 komentarzy:

  1. O, kochana, widzę, że rośnie Ci konkurencja w dziedzinie sztuk plastycznych! Super jajo synka, ale Twoje również piękne :))). U nas najczęściej robi się jajka z wydrapywanymi wzorkami, to zwyczaj przyniesiony jeszcze przez mojego tatę z jego stron rodzinnych. Ja czasem rysuję wzorki pisakami, potem lakieruję. Ale zdarza mi się też czasem kupić jakąś piękną pisankę :).
    Wszystkiego dobrego, radosnego świętowania!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) U mnie w domu rodzinnym też wydrapywało się jajka. Mama gotowała je w łupinach od cebuli, aż były bordowe i wydrapywała piękne wzory dłutkiem. Mi nigdy to nie wychodziło, jajko zawsze gdzieś pękło xD Wesołych Świat:D

      Usuń
  2. Śliczne :) kreatywne i inspirująco

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam serdecznie ♡
    Naprawdę piękne pisanki! Sama nie miałam okazji zrobić w tym roku świątecznych dekoracji. Może w przyszłym, jak już wszystko będę miała poukładane :)
    Jak zawsze cudowny wpis i bardzo kreatywny pomysł, który inspiruje! Można zrobić w taki sposób przeróżne pisanki :) Naprawdę super :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, cieszę się że pomysł się spodobał, Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. śliczne i pomysłowe pisanki, wesołych Świąt;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudne! W przyszłym roku spróbujemy tej techniki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Lepiej późno niż wcale. Ja w tym roku pisanek nie robiłam a tu takie wspaniałe pomysły. Ślicznie Wam wyszło. Może skorzystam w przyszłym roku 😅

    OdpowiedzUsuń
  7. ja w tym roku nie robilam zadnych pisanek ;( Twoje za to sa przesliczne! wykorzystam Twoj pomysl w nastepnym roku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie, bardzo się cieszę że się spodobały:)

      Usuń
  8. Pokażę Ani te jajka bo są naprawdę wiosenne, urocze👌 Też kiedyś robiłyśmy takie piki do strojenia doniczek, wazonu. Ale takie eleganckie jak Wasze, jeszcze nam nie wyszły, super są👍

    OdpowiedzUsuń
  9. no cuda! talent jednak jest potrzebny :))) a na pewno chęci :) ślicznie wam wyszło, takie ozdoby najfajniej cieszą oko, zwłaszcza po kilku latach z rozrzewnieniem się na nie patrzy, że wtedy to nam się jeszcze chciało, hehe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazwyczaj w święta nie chce mi się robić takich rzeczy, ale że syn miał zrobić pisankę na plastykę, to wykorzystałam okazję:D Dziękuję^^

      Usuń
  10. Przepiekne te pisanki Klaudus. Brawo Wy! Jestem zachwycona. Ja nigdy nie probowalam sama takich pisanek. Kiedys dziadek robil pisanki. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny sposób, żeby z dziećmi spędzić kreatywnie czas:) mam nadzieję, że jak moje pociechy podrosną to będziemy się tak bawić;) co ciekawe od lat zajmuję się decoupage, ale ani razu nie ozdabiałam jajek... :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne jajka,a chwile spędzone z dziećmi bezcenne...

    OdpowiedzUsuń
  13. how cute these eggs are.you're so creative
    regards
    virgin hair bundles

    OdpowiedzUsuń
  14. To jest wprost przepiękne! Jestem zachwycona! Chapeau bas! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudowne pisanki. Jesteś bardzo utalentowana plastycznie. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za każdy komentarz:) Jeżeli jesteś anonimowy to proszę podpisz się imieniem lub nickiem, będzie nam łatwiej konwersować:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...