środa, 8 sierpnia 2012

Nasze opinie:)

Bardzo lubię czytać opinie innych użytkowników na temat Sagi o Ludziach Lodu. Zawsze możecie się swobodnie wypowiadać na ten temat na moim blogu, ale tutaj przyszykuję konkretne pytania, na które możecie odpowiedzieć jeśli macie ochotę, z miłą chęcią poczytam i skomentuje:)


1. Kiedy pierwszy raz spotkałaś/eś się z SoLL?
2. Twój ulubiony tom Sagi?
3. Tom który najmniej ci się podobał?
4. Jaki jest twój ulubiony bohater?
5. Która historia miłosna najbardziej ci się podobała?
6. Z którym z bohaterów Sagi najbardziej się utożsamiasz?
7. Gdybyś miał/a coś zmienić w SoLL, to co by to było?

Myślę, że na razie tyle wystarczy. Wpadłam na jeszcze pomysł, jak ktoś odpowie w komentarzu na te pytania, to dodaje jedno nowe pytanie od siebie dla następnej osoby:)Dla przykładu odpowiem na te pytania i dodam od razu dodatkowe pytanie od siebie:)


15 komentarzy:

  1. 1. Jakoś w gimnazjum.Moja mama mnie tym zaraziła
    2. Demon Nocy
    3. Głód
    4. Tamlin
    5. Vanji i Tamlina
    6. mieszanka Vanji i Belindy:)

    Pytanie dodatkowe:
    7. Gdybyś miał/a coś zmienić w SoLL, to co by to było?

    OdpowiedzUsuń
  2. 1. W podstawówce, z 10 lat temu.
    2. Dużo ich - m.in. Zauroczenie, Martwe wrzosy, Miłość Lucyfera, Demon nocy, Góra demonów.
    3. Czy jesteśmy tutaj sami? - została mi po nim pustka w głowie.
    4. Saga Simon
    5. Sagi i Marcela, Anny Marii i Kola, Gabrielli i Kaleba, Silje i Tengela, Vanji i Tamlina
    6. Mieszanka Sagi i Anny Marii :)
    7. Zmieniłabym zakończenie.

    Pytanie dodatkowe:
    7. Którym bohaterem chciał(a)byś być?

    OdpowiedzUsuń
  3. 1. W podstawówce... czyli jakoś trzy lata temu :)
    2. Dużo, ale po długim namyśle stwierdzam, że chyba Nieme Głosy lub Miasto strachu
    3. Góra demonów, której przez długi czas nie mogłam ogarnąć umysłem i Czy jesteśmy tutaj sami? - tak jak w powyższej wypowiedzi - pustka w głowie (no i może przyczynił się do tego fakt, że nienawidzę zakończeń...).
    4. Chyba nie jestem zbyt oryginalna, ale uwielbiam trójkę Sol-Villemo-Tula
    5. Hm... nie było jednej szczególnej. Gdybym miała wybierać ze wszystkich sag Sandem, to najbardziej podobałyby mi się dwie historie miłosne: Marca oraz Sol.
    6. Benedikte+Irja+Liv+Gabriela... Wszystkie kobiety z Sagi podobne do nich :)
    7. ZAKOŃCZENIE - niekończąca się historia...
    8. Silje. Chciałabym mieć każdą jej cechę.

    Moje pytanie:
    9. Którego bohatera najmniej lubiłaś/eś?
    (Pomijając Tengela Złego itp.)

    OdpowiedzUsuń
  4. 1. Z 11 lat temu : D
    2. Nie pamietam : P moze 1st
    3. Raczej cala Saga to tandetna ksiazka, wiec wychodzi, ze wszystkie oprocz 1st? : D
    4. Sölve
    5. Silje (;
    6. Sölve
    7. Najlepiej jak Sandemo by wymyslala, a ktos inny by pisal, by wzbogacic jezyk, opisy, historie, dodac prawdziwej akcji, powiewu swiezosci, by ksiazki staly sie bardziej magiczne, zaskakujace, by byly lepsze zwroty akcji, by zminimalizowac watki milosne i zastapic wieksza iloscia czarow itd : D
    Gdybym mial natomiast mial zmienic cos w tresci to lepeij potraktowac Sölve'go, ktory moglby nawet byc pomocny samemu Bogu, tym samym sie zaslozyc, byc ciagle przesmiewca, ale na piedestale, zly i zarazem dobry : D
    8. Sölve
    9. Marco byl ciepla klucha i dodal bym jeszce Lucka.

    Super pytanie:
    10. Co podobalo sie Tobie najbardziej w SoLL? (nie chodzi tu o postac : P)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

  6. 1. Kiedy pierwszy raz spotkałaś/eś się z SoLL?
    2. Twój ulubiony tom Sagi?
    3. Tom który najmniej ci się podobał?
    4. Jaki jest twój ulubiony bohater?
    5. Która historia miłosna najbardziej ci się podobała?
    6. Z którym z bohaterów Sagi najbardziej się utożsamiasz?
    7. Gdybyś miał/a coś zmienić w SoLL, to co by to było?
    8. Którym bohaterem chciał(a)byś być?
    9. Którego bohatera najmniej lubiłaś/eś?
    10. Co podobalo sie Tobie najbardziej w SoLL? (nie chodzi tu o postac : P)


    1.w 2 Klasie poctawówki. Pamiętam, że nienawidziłam czytać a tata żeby mnie zachęcić kazał mi przeczytać pierwszy tom sagi, tak mnie to wciągneło, że teraz całą sage czytam chba z dziesiąty raz..:D
    2.Hmmm. Są trzy z których nie potrafię wybrać. ,,Zęmsta'' ,,Gorączka'' ,,Anioł o czarnych skrzydłach'' :D
    3.Wprawdzie to każdy mi się podobał, ale jak mam wybrać to 37. ,,Miasto strachu''
    4.Są Trzy z których nie potrafię wybrać tylko jednej, są to Villemo i Tula i Halkatla... Poprostu Halkatla bardzo przypadła mi do gustu.:D ♥
    5.Villemo i Dominika, Tuli i Tomasa oraz Christy i Linde-Lou
    6.Wiec tak, myślę, że z Tula. Mam podobny do niej charakter, przy rodzicach jestem grzeczna ale jak tylko oni nie widzidzą jestem diabłem wcielonym.:D
    7.Przedłużyła bym zycie niektórych bochaterów takich jak: Sol Angelica, Saga Simon, Tula. I również przedłużyła bym sage tak o 12 książek i wybranym zrobiłabym kobiete. To by było ciekawsze.:D
    8.Zdecydowanie Tulą..:DD
    9.Chyba zabardzo nie lubie Ellen Skogsrud, nie wiem czemu, może za jej charakter.? Nie wiem.:D
    10.Strasznie podobało mi się spotkanie na górze demonów, to było najlepsze.:D

    Pytanie dodatkowe
    11.Jeśli miała by być jakaś dodatkowa ksiazka, o czym mogła by ona być.? :D

    OdpowiedzUsuń
  7. 1.w 2 Klasie poctawówki. Pamiętam, że nienawidziłam czytać a tata żeby mnie zachęcić kazał mi przeczytać pierwszy tom sagi, tak mnie to wciągneło, że teraz całą sage czytam chba z dziesiąty raz..:D
    2.Hmmm. Są trzy z których nie potrafię wybrać. ,,Zęmsta'' ,,Gorączka'' ,,Anioł o czarnych skrzydłach'' :D
    3.Wprawdzie to każdy mi się podobał, ale jak mam wybrać to 37. ,,Miasto strachu''
    4.Są Trzy z których nie potrafię wybrać tylko jednej, są to Villemo i Tula i Halkatla... Poprostu Halkatla bardzo przypadła mi do gustu.:D ♥
    5.Villemo i Dominika, Tuli i Tomasa oraz Christy i Linde-Lou
    6.Wiec tak, myślę, że z Tula. Mam podobny do niej charakter, przy rodzicach jestem grzeczna ale jak tylko oni nie widzidzą jestem diabłem wcielonym.:D
    7.Przedłużyła bym zycie niektórych bochaterów takich jak: Sol Angelica, Saga Simon, Tula. I również przedłużyła bym sage tak o 12 książek i wybranym zrobiłabym kobiete. To by było ciekawsze.:D
    8.Zdecydowanie Tulą..:DD
    9.Chyba zabardzo nie lubie Ellen Skogsrud, nie wiem czemu, może za jej charakter.? Nie wiem.:D
    10.Strasznie podobało mi się spotkanie na górze demonów, to było najlepsze.:D

    Pytanie dodatkowe
    11.Jeśli miała by być jakaś dodatkowa ksiazka, o czym mogła by ona być.? :D


    MOJE JAK CO.:d

    OdpowiedzUsuń
  8. 1. Tak jakoś jak miałam 10 lat
    2. Hmmm... chyba 11
    3. Skandal.
    4. Nie potrafię wybrać, ale uwielbiam Sol, Villemo i Shirę.
    5. Villemo i Dominika <3
    6. Tak jakoś z Tulą
    7. Zdecydowanie ciekawsze zakończenie :)
    8. Chyba Villcią :D
    9. Nataniela i Ellen. Błeeee.
    10. Spotkanie na Górze Demonów :)
    11. O tym jak potoczyło by się, życie Gabrysia, Natka i spółki.

    Pytanie dodatkowe:
    12. Na jakiej scenie się najbardziej wzruszyliście?

    OdpowiedzUsuń
  9. 1. Pierwsze spotkanie z SOLL:
    chyba jak miałam 20 lat, na wakacjach u cioci wsiąkłam w biblioteczce, gdzie stała cała kolekcja. To było jak objawienie.
    2. Ulubiony tom sagi:
    nic nie pobije tomu 1-go i 2-go, wracałam do niego wielokrotnie w smutnych chwilach. Długo też nie chciałam czytać niczego co było dalej po śmierci Tengela i Silje, a całą sagę przeczytałam tylko 2 razy, to uczucie pustki po ostatnim tomie to zbyt bolesne doświadczenie by zbyt często je powtarzać.
    Oprócz tego zdecydowanie "Grzech śmiertelny". "Gorączka", "Ślady Szatana", "Demon Nocy".. i ostateczne zawiązanie akcji i wyjasnienie wielu tajemnic w "górze Demonów", naprawdę trudno się zdecydować :)
    3. Najmniej lubiane tomy:
    chyba te opowiadające o wydarzeniach podczas II wojny światowej. Jakieś zupełnie pozbawione uroku. Ale i we wcześniejszych epokach trafiały się dłużyzny ciężkie do strawienia.
    4. Mój ulubiony bohater:
    Tengel i Silje- wiadomo :) Tarjei- miał w sobie to coś ; Alexander i Cecylia- za piękną przyjaźń, która pokonała
    niemożliwe, Ulvhedin, Mar i Tamlin! -ich metamorfoza; Villemo, Vinga - za pasję życia w ludzkim wymiarze, cała linia potomków Lucyfera- za ich wewnętrzne rozdarcie między dwoma światami.
    5.Ulubiona historia miłosna:
    oczywiście historia Tengela i Silje, Cecylii i Alexanda, Elisa i Ulvhedin, Shira i Mar, Saga i Lucyfer, Vanja i Tamlin, Christa i Linde-Lou oraz Marco i Tiili. Także Rune i Halkatla.
    6.Bohater z którym się utożsamiam:
    to dziwne ale chyba nie ma takiego, potrafiłam wczuwać się w nich ale nigdy nie mogłabym być żadnym z nich. Może jestem takim, który się jeszcze nie pojawił? Jakimś skrzyżowaniem Silje z jej potomkami, którzy nie mogą odnaleźć rodziny i błąkają się po świecie.
    7.Co bym chciała zmienić:
    zakończenie- ta pustka po odejściu przodków i innych "przyjaciół rodziny" była nie do zniesienia. Pozwoliłabym przynajmniej Marco przeżyć jakąś ziemską miłość, niekoniecznie z happy endem. Kto napisze? bo Margit najwyraźniej na nim wymiękła.. On zasłużył na jakąś historię "z jajami", nie sądzicie? W końcu nosi w sobie też coś ze swojego szalonego tatusia ;p
    8.Bohater, którym chciałabym być:
    Silje po części jestem, ale tak jak wcześniej powiedziałam.
    9. Bohater, którego nie lubiłam:
    tych "bezpłciowych", ale Marco do nich nie zaliczam. On ma w sobie wielki potencjał ludzki, tylko się boi tej strony swojej natury.
    10.Co mi się podoba w SOLL:
    ciepło i więzy rodzinne, to że każdy znalazł swoje miejsce w życiu, i że było ono takie nietuzinkowe.
    11. o czym by miała być dodatkowa książka?
    już wspomniałam, historia nie powinna się tak skończyć. Powinno być też coś o życiu w Czarnych salach, o tym gdzie podziały się duchy przodków, gdzie się podziewały duchy pozostałych zwykłych członków rodu wywołanych na spotkanie w Górze Demonów? Czy kontaktowały się ze sobą, np. Tengel i Silje? Ich miłość trwała do grobowej deski czy później też? A pozostali, którzy trafili do Czarnych Sal, czy stali się tak "bezpłciowi" jak Czarne Anioły? Byłoby o czym opowiadać ;)

    12. Moje pytanie:
    gdybyście mogli przenosić się w czasie i przestrzeni, to do której epoki chcielibyście trafić i w jakich wydarzeniach z życia Ludzi Lodu wziąć udział?
    I moja odpowiedź: chciałabym poznać tych, którzy żyli w czasach Silje. To był piekny ideał rodziny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małe sprostowanko: moje pytanie powinno mieć nr.13

      A 12. Na jakiej scenie się najbardziej wzruszyłam?
      Wzruszały mnie wszystkie sceny, gdzie bohaterowie odnajdywali swoją upragnioną miłość, szczególnie ci wybrani i dotknięci lub w inny sposób przeklęci przez los, jak np. Tarald, Alexander czy Thomas. Ulvhedin, Mar i Tamlin poprostu mnie rozwalili. Przypadek Sagi, Linde-Lou i Marca przyprawił mnie o ból serca. Oprócz tego śmierć Tengela i Silje i wszystkich którzy zginęli tragicznie, oraz chwila, w której przodkowie i "przyjacie rodziny" odchodzą po ostatecznej walce na zawsze w zaświaty, zostawiając po sobie wielką pustkę..

      Usuń
  10. 1. Na początku gimnazjum
    2. Otchłań, Zimowa zawierucha, Ogród śmierci, Martwe wrzosy...
    3. Tęsknota - była strasznie nudnaaaa
    5. Vinga i Heike, Dominik i Villemo, Villemo i Eldar, Shira i Mar
    6. Mieszanka Hanny i Vingi
    7. Nie pozwoliłabym tak szybko umrzeć Sol Angelice a najlepiej jakby była nieśmiertelna :D
    8. Cecylia lub Ingrid
    9. Sölve orazz Sinsiew
    10. Jazda na koniu
    11. O Sol grającej na fujarce Tan-ghila ;p
    12. Chciałabym się przenieść do XVII wieku czasu, gdy żyła Villemo.

    13. Moje pytanko(hihihi):
    Który bohater był najstraszniejszy? Gdybyś miała ponadnaturalne zdolności tak jak Ludzie Lodu co byś zrobiła/wyczarowała?

    OdpowiedzUsuń
  11. Ach zapomniałam o 4. Sol Angelica z Ludzi Lodu rzecz jasna

    OdpowiedzUsuń
  12. 1.W liceum, właściwie przez przypadek.;)
    2. Zauroczenie.
    3. Samotny.
    4. Marco.:)
    5. Heikego i Vingi.
    6. Mieszanka Silje, Benedikte i Christy.:)
    7. Nic.:)
    8. Villemo.
    9. Sölvego.
    10. Rodzina, to, że zawsze trzymali się razem.
    11. Najlepiej ciąg dalszy:) O kolejnych członkach rodu.:)
    12. Najbardziej wzruszyło mnie pożegnanie z Sol.
    13. Najbardziej bym chciała żyć w czasach Tengela Dobrego i Silje:)
    14. Najstraszniejszy był Sölve. Chciałabym umieć wyczuwać nastroje i poznawać historię różnych rzeczy.:)

    Moje pytanie:
    15. Czy chcielibyście należeć do Ludzi Lodu?:)

    OdpowiedzUsuń
  13. 1. W gimnazjum
    2.Grzech śmiertelny
    3. Zamek duchów
    4.Cecylia
    5. Cecylii i Alexandra
    6. Z połączeniem Cecylii, Elisabeth i Anny Marii
    7. nie mam pojęcia
    8. chciałabym być Cecylią
    9. Sunnivy Soldatter
    10. wątki poboczne
    11. O służbie Shiry u Shamy
    12. śmierci Villemo
    13. W czasach TD i Silje
    14. Najstraszniejszy był Mar przed poznaniem Shiry. Chciałabym wyczuwać nastawienie ludzi i najchętniej wybrałabym się na Blksberg oraz wypiła ten napój co Sol, który pozwala zobaczyć przodków.
    15. Oczywiście, najlepiej jako wybrana, żeby móc później obserwować swoich potomków :D

    16. Z kim i gdzie chcielibyście odbyć podróż? Dlaczego?:)

    OdpowiedzUsuń
  14. 1. W gimnazjum
    2. Magiczny Księżyc, ślady szatana, ogród śmierci, miłość Lucyfera, Bestia i wilki, Góra demonów i Książę Czarnych sal <3
    3. Skrzydła kruka
    4. Kohcam Marco (idol <3) Nataniela, Sagę, Lucyfera, Czarne anioły, Linde-lou, Shirę i Mara, Ulvhedina, Heikego, Vingę, Tovę, Halkatlę, Runego, Tengela D, Silje, Christę, Tulę, Tamilina, Wędrowca
    5. Dużo ich… Linde-lou i Christa <3 saga i Lucyfer, Aleksander i Cecylia, Villemo i Dominik <3 Heike i Vinga. Wiem że jakby była historia miłosna Marco to ona byłaby moją ulubioną
    6. Połączenie Sagi, Villemo i Cecylii
    7. Przedstawiłabym historię miłosną Marco <3 Więcej opisu Sagi i Lucyfera. I nie dałabym wątku spotkania wybranych (chodzi mi o Margrit)
    8. Cecylią lub Villemo
    9. Lynx'a i Solvego. Wcześniej nienawidziłam Kolgrima ale po tym jak się "nawrócił" ułaskawiłam go
    10.ech... chyba historie miłosne, klimat. Ogółem całokształt
    11. O Marco <3 Jak wyżej - ubolewam nad jego historią miłosną
    12. śmierć Villemo i przez całą część o Linde-Lou płakałam
    13. Do wszystkich po kolei :D
    14. Najstraszniejszy chyba Solve .... Zrobiłabym wiele ale w tej chwili nie mam pomysłu
    15. TAK
    16.Z Marco- bo to mój ulubieniec <3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za każdy komentarz:) Jeżeli jesteś anonimowy to proszę podpisz się imieniem lub nickiem, będzie nam łatwiej konwersować:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...