piątek, 7 grudnia 2012

Pieśń o Królu Gór

   Dzisiaj sporo czasu poświęciłam na przeglądanie różnych forów dotyczących sagi o Ludziach Lodu i natknęłam się na  pieśń o Królu Gór:) Z uśmiechem zaczęłam wspominać nasza małą, uroczą i nieposłuszna Villemo, która podsłuchawszy śpiewające służące poszła na spacer i leżąc wśród trawy wyobrażała sobie, że Król Gór na nią patrzy...ach:)


google

Pieść o Królu Gór

"Anusia dygnęła przed dostojnym panem
Lindo lindo le
nie mogę iść z tobą w te dalekie kraje
wicher wieje, gdy księżyc maleje.

Król gór pokazał jej swoją laseczkę
Lindo lindo le
podejdź i pogłaszcz tę miękką skóreczkę
wicher wieje gdy księżyc maleje.

Podejdź, Anusiu, podnieś sukieneczkę
Lindo lindo lo
Będziesz ze mną w raju za małą chwileczkę
Wicher wieje, gdy księżyc maleje.

Anusiu moja, siądź mi na kolanach
Lindo lindo loe
Zawierz mej laseczce, nie spadniesz kochana
Wicher wieje, gdy księżyc maleje."



Dotarłam też na stronę poświęconą recenzji poszczególnych pozycji książkowych. Znalazła się także recenzja Sagi o Ludziach Lodu, niestety nic dobrego w niej autorka nie napisała. Kto ciekawy odsyłam tutaj.

Co sądzicie o tej recenzji? 

6 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Co mogę napisać? Ona po prostu się nie zna :p Ale tak na serio.. są różne gusta :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pamiętam to.... czy to nie był 10, 11 tom ? :) Villemo to jedna z najlepszych postaci, pot z czoła mi spływał, jak czytałam o niej... Była taka nieprzewidywalna i odważna. Artykuł kiedyś może przeczytam. Trochę nietypowe skojarzenia miała, czytając treść tej pieśni...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubiłam Villemo za jej spontaniczność i energie:)Czemu nietypowe miała skojarzenia? Chyba dosyć trafne:)

      Usuń
  4. Moim skromnym zdaniem autorka tekstu zamieszczonego w linku albo nie czytała sagi dokładnie albo chciała zapewnić sobie większą czytelność bloga. Saga jest wartościowa i będę do niej wracać co pewien czas, bo to dzięki niej zafascynowałam się literaturą;)
    PS. Piękne ilustracje:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za każdy komentarz:) Jeżeli jesteś anonimowy to proszę podpisz się imieniem lub nickiem, będzie nam łatwiej konwersować:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...