niedziela, 22 listopada 2015

Różne DIY np. naklejki na szybę, malowany talerz, oraz wieszak na biżuterię

     Dzisiejszy post będzie odbiegał od tematyki Sagi o Ludziach Lodu. Chce pokazać Wam różne artystyczne rzeczy, które wykonałam sama, czyli popularne ostatnio DIY. Będzie to lekki misz masz, ale może akurat kogoś zainspiruje. Zaczynamy:)

1. Artystyczny kubek.

Czy Wam też szkoda wyrzucić kubka, któremu odpadło ucho? Ja do mojego wciskam długopisy i inne pierdoły, które zalegają na półce. Dodatkowo udekorowałam go rysunkami wykonanymi farbami do szkła (takimi tanimi dla dzieci), oraz napisem zrobionym czarną farbą konturówką. Rysunki absolutnie nie są trwałe, odchodzą podważone paznokciem, ale przetarcie wilgotną ścierką wytrzymują:) Jak widać farba trochę spłynęła pod wpływem grawitacji. W tle widać duszka, który został z halloween;)


2. Naklejki na szybę Angdy Birds.

Farby, których użyłam do powyższych kubków to farby do malowania na foli. Po wyschnięciu malunek odrywamy z folii i można go przykleić na dowolną szklaną powierzchnię. Synkowi zrobiłam naklejki Angry Birds:) Robienie takich naklejek jest niezwykle łatwe bo pod folię możemy położyć dowolny wzór i go przerysować. Farbki mają dzióbki, dzięki czemu łatwo je wyciśniemy. Najpierw rysuje się czarną farbą kontur, a kiedy wyschnie wypełniamy resztę kolorami.



3. Dekorowanie talerza.

Wiele czytałam o malowaniu na porcelanie, lub dekorowaniu naczyń Decoupage'm. Trudno mi było wybrać jedną metodę, więc przetestowałam kilka na talerzu. W ten sposób wiem już czego używać, a czego unikać przy ozdabianiu naczyń.


- słonecznik jest wycięty ze zwykłego papieru. Taki papier się moczy i przykłada do powierzchni, sam się przykleja. 

- różyczka po lewej stronie została wydarta z serwetki i przyklejona lakierem do porcelany

- napis i czarne serduszko są zrobione czarną farbą-konturówką do szkła.

- kwiatki po prawej (czerwono-żółte) namalowałam farbami akrylowymi.

Wszystko jest pokryte lakierem do porcelany, który wypala się w piekarniku. Tak przygotowaną porcelanę można wtedy myć nawet w zmywarce, oraz może mieć kontakt z żywnością.

Tak więc po wyschnięciu talerz wylądował na 90 min w piekarniku nastawionym na 130 st. Po tym zabiegu i wystygnięciu naczynie szorowałam gąbką z płynem do naczyń. Nic się nie stało:)

Co do wyboru sposobu dekorowania talerza odpadają dwie rzeczy:
czarna konturówka - rozmazała się po kontakcie z lakierem
decoupage serwetką - wygląda nieestetycznie, talerz w tym miejscu zmatowiał i wzór za bardzo odbija się na tle reszty.

Najładniej wygląda decoupage ze "zwykłej kartki", oraz farby akrylowe. Wzór jest wypukły, ale wygląda estetycznie. Przy następnym zdobieniu wybiorę właśnie te dwie metody:)

4. Wieszak na biżuterię.

Zrobiłam go z miedzianego drutu odzyskanego z jakiegoś kabla. Skręciłam kilka kawałków różnej długości formując drzewko. Następnie kombinerkami powyginałam gałązki tworząc małe oczka, na których wiszą kolczyki.




5. Ptasi obraz.

Ostatnią rzeczą, którą chce Wam pokazać to własnoręcznie narysowany obraz. Jest to sójka błękitna, wykonana kredkami akwarelowymi. Jest to mój debiut w rysowaniu ptaków, dlatego proszę o wyrozumiałość. 



Zainspirowałam Was chociaż troszkę? Macie ochotę zrobić coś podobnego? Które Wam się najbardziej podoba? Dajcie koniecznie znać, czy robicie jakieś DIY, może podsuniecie mi jakiś pomysł na następne dzieła:)


8 komentarzy:

  1. Śliczny talerz aż by sie chciało z niego zjeść :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ptak jest prześliczny sama czasem jakiegoś narysuje ale jeszcze taki ładny mi nie wyszedł masz talent!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ptaki to wdzięczne zwierzęta do rysowania, no i nie mają futra, którego nie umiem rysować;)

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Hey, masz świetny blog ;) ale nie po to piszę. Nie znalazłam nigdzie informacji jak się z tobą skontaktować (e-mail), no albo jestem ślepa.
    Chciałam się zapytać czy mogłabym wykorzystać twoje rysunki w pewnym projekcie (pod koniec będą informacje skąd je mam). Są świetne! Jeśli się nie zgodzisz, zrozumiem to.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, bardzo mi miło:)
      A można wiedzieć co to za projekt? Jeżeli nie chcesz tego rozgłaszać to to jest mój mail:
      klaudekf884@gmail.com

      Usuń
  5. Bardzo podobają mi sie te naklejki na szybę :) Ja takie wieszam na święta ( z Mikołajem, bałwanami). Myśle, ze Twój obraz jest piękny i wyjątkowy!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za każdy komentarz:) Jeżeli jesteś anonimowy to proszę podpisz się imieniem lub nickiem, będzie nam łatwiej konwersować:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...