środa, 7 listopada 2012

Digital painting


Wiem, że blog jest o Sadze o Ludziach Lodu, ale głównie składa się z moich własnych prac, więc myślę  że dodatkowy element w postaci informacji o elementach grafiki komputerowej nikomu nie zaszkodzi:)



  Digital painting to forma artystyczna wykorzystująca komputer i programy graficzne do tworzenia obrazów w sposób przypominający tradycyjne media malarskie i rysunkowe.

  W rysowaniu zawsze korzystam z programu graficznego Photoshop CS4 oraz tabletu Bamboo. Obecnie rzadko robię szkic na kartce, przeważnie od początku do końca praca powstaje na komputerze.

  Dotąd podczas rysowania nie kierowałam się żadną ustaloną zasadą, nie korzystałam z tutoriali i ogólnie robiłam totalną samowolkę jeśli chodzi o cyfrowe malowania. Chciałabym zacząć na poważnie zgłębiać tajniki tej niesamowitej i nowoczesnej formy artystycznej, aby móc stwierdzić z całą stanowczością, że to co robię to właśnie digital painting:)

  Tworzenie rysunku prawie zawsze wygląda tak samo. Najpierw wyszukuje w internecie zdjęcia, które mogą mi się przydać. Najczęściej jest to kilka zdjęć, np. jedne z twarzą, drugie z jakąś pozycją, mogą to być też zdjęcia poszczególnych części ciała, czyli wszystko to co pomoże mi w narysowaniu danej postaci. To mi bardzo ułatwia sprawę jeśli chodzi szkic i oszczędza sporo czasu (nie muszę bawić się z proporcjami itd.). Jest to oczywiście pójście na łatwiznę, ale moim zdaniem także wiele uczy:). Poza tym zdjęcie służy mi tylko jako baza pod rysunek.
Po zrobieniu szkicu nakładam na niego kolory, najpierw podstawowe, formuje światła i cienie, a potem powoli przechodzę od ogółu do szczegółu (który jest tylko i wyłącznie w mojej głowie, nie kopiuje zdjęć z których korzystałam. Wyczytałam na stronie http://digital-painting.org/ (stronka trochę szwankuje) że jest to tradycyjna metoda rysowania. 

Być może utworze gdzieś na blogu zakładkę z moimi rysunkami "krok po kroku", oraz z ewentualnymi przerobionymi tutorialami.

Baner na samej górze posta pochodzi z mojego portfolio, dla zainteresowanych:
www.moja-grafika.manifo.com

Spadam robić pierwszy tutorial, z którego mam nadzieję powstanie Heike:)


2 komentarze:

  1. No proszę, tego się nie spodziewałam, mile mnie zaskoczyłaś! :) Ja bardzo lubię czytać tutoriale, w ogóle bardzo lubię patrzeć, jak ktoś się rozwija, nie kryje się ze swoją rysunkową przeszłością, bardzo szanuję takie osoby. Przecież normalne jest, że na początku byliśmy słabsi, teraz jesteśmy lepsi.

    Jeżeli do wszystkiego dochodziłaś sama, tym bardziej jestem pełna podziwu. Ja zawsze muszę mieć jakieś wskazówki, kiedy podchodzę do czego pierwszy raz.

    Bardzo, bardzo chętnie zobaczę Twój tutorial. Może wtedy podejmę kolejną próbę z digitalem. Rysowanie w czerni i bieli jeszcze jako tako mi wychodzi, ale jak już wkraczają kolory jest coraz gorzej. Nie wiem czemu, powinno być na odwrót ;) Czekam więc z niecierpliwością, jestem bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałam narysować Heikego wg jakiegoś tutoriala z neta, ale nie potrafię. Narysowałam już tyle prac swoją własną metodą, że nie potrafię się przestawić na coś innego. Trudno, będę pracować nad swoimi własnymi sposobami rysowania, może okażą się dla kogoś łatwiejsze.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za każdy komentarz:) Jeżeli jesteś anonimowy to proszę podpisz się imieniem lub nickiem, będzie nam łatwiej konwersować:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...