sobota, 10 listopada 2012

Tutorial- Heike

  Postanowiłam, że zacznę korzystać z tutoriali dotyczących digital painting i ostatnia moja praca pt: Heike miała być wykonana wg. TEGO poradnika. Szybko jednak przekonałam się, że rysowanie taką techniką jest dla mnie trudniejsze i męczące, nie udało mi się przebrnąć przez ten tutorial. Główną przyczyną było to, że używam innych pędzli do nakładania koloru i innego sposobu kolorowania postaci. Narysowałam już tyle rysunków, że wypracowałam swoją własną metodę, którą raczej nie zamienię na tą z tutoriala. Poniżej opiszę ogólnie w jaki sposób powstają moje rysunki, będzie to opis dla osób, które na Photoshopie już się trochę znają, nie będę się wdawać w totalne podstawy. dobra, zaczynamy:)

1. Decyzja, co chce narysować. U mnie w głowie powstał obraz twarzy mężczyzny, tajemniczego, ale nie groźnego, raczej smutnego, o mocnych rysach twarzy, żółtych oczach i lekko demonicznym wyglądzie, czyli cały Heike:) Do tego mocne cienie, najlepiej połowa twarzy w cieniu, tak aby podkreślić klimat.

2. Szukanie zdjęcia. Zwykle korzystam z internetu, ale można poszukać w gazetach. Wpisuję w wyszukiwarkę obrazów google słowa kluczowe i przeglądam obrazy: mężczyzna, portret, zdjęcie, smutne oczy, twarz w cieniu itd. Kiedy znajdę zdjęcie, które może mi się przydać zapisuje je na kompie.
Po dużej selekcji wybrałam portret tego znanego aktora (spodobał mi się światłocień:))


3. Organizacja pulpitu. Tutaj tutorial, do którego podałam link, się przydał. Zrobiłam wg wskazówek i faktycznie ułatwia to pracę, polecam przeczytać. Tak więc mam razem trzy okna: "zdjęcie",i dwa okna z moja pracą "Heike". Rozmiary obrazu też ustawiłam wg. tutoriala

4. Wykonanie szkicu. Zwykle ułatwiam sobie pracę i szkicuje na danym zdjęciu, w tym celu po prostu kopiuje zdjęcie i wklejam na okno "Heike", dopasowuje zdjęcie do okna i zmniejszam jego krycie na 40 %. 
Następnie tworzę nową warstwę pt. "szkic", ta warstwa musi być nad warstwa ze zdjęciem.
Obrysowuje najistotniejsze elementy miękkim pędzlem z wygładzeniem, dynamika kształtu i inne dynamiki.
Szkic jest bardzo ogólny, chodzi mi tylko o rozmieszczenie oczu, nosa, ust i kształt twarzy, oraz cień.
Następnie usuwam warstwę ze zdjęciem i modyfikuje szkic wg uznania. w tym przypadku poszerzyłam nos, zmieniłam położenie brwi, oraz wyostrzyłam rysy twarzy.

Tak wygląda mój pulpit po narysowaniu szkicu:



5. Podstawowe kolory. Tworzę nową warstwę "kolory pods." i umieszczam ją pod warstwą "szkic". Na tym etapie przestałam korzystać z tutoriala. Nie nakładam bowiem wszystkich kolorów od razu, tylko zamalowuje czarne obszary i "koloruje" obszar twarzy i szyi na jeden, główny kolor, w tym przypadku cielisty. Nie sugeruje się odcieniami na zdjęciu, ponieważ moja postać będzie mieć ciemniejszą karnację. Zaznaczyłam też delikatnie miejsca światła i lekkiego cienia.



6. Malowanie twarzy. Dobieram inne kolory, jaśniejsze i ciemniejsze od bazowego. W tym rysunku nie korzystałam z dużej palety barw, na tym etapie cały czas używam odcieni brązu. Utworzyłam też nową warstwę "oczy" i zaczęłam je pomału zaznaczać. 


7. Od ogółu do szczegółu. Osobiście nie lubię malować wszystkiego na raz (co jest zalecane), tylko kieruje się po kolei w jakąś stronę, dorysowując detale. Tutaj zaczęłam od czoła, które malowałam na warstwie "kolory pods.", a potem wzięłam się za moją ulubiona część- oczy (osobna warstwa). Jak widać twarz od razu nabiera charakteru:) 


Kolejna warstwa "nos", a potem "usta" i kolejne szczegóły (ucho, szyja):


Poprawiam cienie i wtapiam je w skórę, maluję jaśniejsze pasma na włosach, nadając im kształt, oraz formuję linie porostu przy czole i skroni:


Kiedy wiem, że elementy twarzy się już nie zmienią scalam warstwy. Jak widać zawęziłam postaci podbródek i dodałam dodatkowe cienie używając fioletu i ciemno niebieskiego, oraz ciemnej purpury. z ustami jak zwykle się męczyłam. Dodałam też koloru na włosy i namalowałam gdzieniegdzie cieniutkie, pojedyncze włoki.  Na koniec tworzę nową warstwę z fakturą twarzy i zarostem. Używam do tego pędzla o malutkiej średnicy, rozproszonego. W tutorialu jest kilka słów o zaroście i fakturze. 
No i portret skończony:)



Wiem, że wielu rysowników zapewne oburzy taki sposób rysowania, ponieważ wykracza poza wszelkie reguły ale dla mnie liczy się efekt końcowy. Na dzień dzisiejszy mnie zadowala, wszytko przede mną:)

Wszystkie elementy od szkicu po kolory rysuje miękkimi pędzlami, w tutorialu autorka używa twardych, próbowałam-nie wychodzi mi:/  Poza tym nigdy nie korzystam ze smużenia, oraz aerografu, a także pędzli teksturowych, czy innych bajerów. Wiem, że Photoshop oferuje mnóstwo udogodnień dla rysownika, ja jednak się ograniczam do tych podstawowych, muszę nadrobić zaległości ze znajomości PS

Trafiłam też na bardzo fajne i proste poradniki do cyfrowego malowania, znajdziecie tam m.in. jak namalować oko, nos czy usta, oraz jak malować fakturę skóry, jak stworzyć portret, postać, zwierzę...zresztą sami się przekonacie:)

11 komentarzy:

  1. Uhuhuuu! Ależ się napracaowałaś :) Wiem, że stworzenie takiego tuta zajmuje sporo czasu, a Ty stworzyłaś całkiem nową prackę i do tego instrukcję - no cóż, pozazdrościć zapału.

    Tutorial jest łatwy, przejrzysty i ja nie mam problemu ze zrozumieniem. Dobrze, że szczegółowo opisujesz każdy krok. Twoje podejście do rysowania wcale nie jest złe, masz rację, że najważniejszy jest efekt końcowy!

    Za jakiś czas wypróbuję i efektami podzielę się z Tobą :) Fajny patent z tą fotką. Ja na Twoim miejscu zaczęłabym już rysować portrety z głowy, bo technikę masz opanowaną. Nie jest to łatwe, ale miałabyś krok do przodu w swojej karierze ;) Brakuje mi tylko jednej wskazówki od kroku 4 do 6, jakiego pędzla używasz? :)



    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się, że tutorial jest przejrzysty, obawiałam się, że nikt nie zrozumie tego co napisałam:P
      Nie mogę się doczekać twojej pracy:)
      Bywa, że rysuje z głowy, tak powstały prace m.in obciążonych: Kolgrima, Benedikte, Tovy, Ulvhedina, Tengela i Mara.
      Pisałam trochę o pędzlach, których używam, może nie do końca było to jednak jasne. Miękkie z włączoną opcją: dynamika pędzla, inne dynamiki, wygładzenie. Oczywiście wszytko ustawione na reagowanie na siłę nacisku. Jak będę mieć czas to zrobię szczegółowy opis tego tutoriala dla początkujących, podzielone na części:)

      Usuń
  2. Giru? Girugamesh, japoński zespół j-rockowy :) Lubię taką muzykę, w ogóle lubie wszystko, co japońskie. Jeśli nie straszne Ci mocniejsze, gitarowe brzmienia to bardzo polecam. Moja ulubiona piosenka to Shining.

    Co do kosmetyków, ja bardzo lubię kolorówkę i czasem kupuję wręcz nałogowo. Chciałam napisać o tym, co ostatnio kupiłam i o moim pierwszym wrażeniu, to nie do końca byłaby recenzja. Włosomaniaczką już nie jestem, ale czasem coś tam mogę od siebie napisać z własnego doświadczenia. Ja z włosami mam problemy, ponieważ zaczęły mi wypadać dosyć mocno, odkąd tarczyca szwankuje.
    Dopóki nie wiedziałam, dlaczego włosy mi wypadają, wypróbowałam masę przeróżnych kosmetyków i domowych sposobów, także wyrobiłam sobie zdanie o
    wielu produktach :)

    Adres mojego profilu na fejsa wyślę Ci na meila :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No właśnie miałam Ci wysyłać, ale nie mogę znaleźć adresu meilowego XD Podaję więc link: https://www.facebook.com/justyna.ignaczak.5?ref=tn_tnmn

    Dzięki za tag, postaram się dzisiaj zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Możesz i powiedzieć na jakiej stronie to robisz ?? Ponieważ moja siostra chce się dowiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na żadnej stronie, robię to w programie Adobe Photoshop, który jest zainstalowany na moim komputerze:)

      Usuń
  5. wspaniałe ! uwielbiam tego aktora :) jeśli znajdziesz czas i ochotę to może wykorzystasz jakieś zdjęcie Iana somerhalder'a lub Demona Salvatore ;) myślę że idealnie pasował by do którejś postaci, chociażby do Tarjei'a :) pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za każdy komentarz:) Jeżeli jesteś anonimowy to proszę podpisz się imieniem lub nickiem, będzie nam łatwiej konwersować:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...