wtorek, 7 marca 2017

Wazon Glamour zrobiony ze słoika - DIY

Witajcie kochani, dzisiaj będzie mały tutorial jak zrobić elegancki, błyszczący wazon używając do tego kilku drobiazgów i słoika:) Już jutro dzień kobiet, kto wie, może któraś z Was włoży bukiet róż do własnoręcznie wykonanego wazonu? Zapraszam:)



Co będzie nam potrzebne?
- słoik, najlepiej wysoki, ale wąski, lub z wąską szyjką
- farby akrylowe: biała i czarna
- pędzle do "tapowania" i zwykłe
- srebrny brokat z klejem
- lakier do utrwalenia pracy
- cekiny, lub inne świecidełka
- czarny sznurek, lub wstążka
- igła i nitka

1. Namaczamy słoik w ciepłej wodzie z płynem, pomoże to usunąć etykietkę. Myjemy słoik i wycieramy do sucha.

2. Malujemy słoik białą farbą akrylową. Najlepiej zrobić to gąbeczką do tapowania, lub jakąś inną gąbką, np. do mycia naczyń. Słoik pokryłam farbą trzy razy.


3. Postanowiłam zrobić na słoiku coś w stylu czarnych prostokątnych kamyczków. W tym celu odkroiłam z gąbki do naczyń kawałek będący małym prostokątem. Czarną farbą akrylową robiłam pieczątki na słoiku. W ten sposób pokryłam cały słoik.


4. Aby nie było monotonnie i słoik zaczął nabierać "blasku" niektóre pasma pokropkowałam białą farbą akrylową. Poprawiłam też miejsca, gdzie czarne cegiełki się połączyły. Szyjkę pomalowałam na czarno.


5. Teraz w ruch poszedł brokat, napaćkałam go na wybrane pasma "czarnych kafelek". Od razu nabrały blasku:)


6. Całość pomalowałam lakierem, aby wazonik zabezpieczyć i móc go przecierać na mokro ściereczką. Po wyschnięciu lakier stał się przeźroczysty.


7. Kolejny etap zdobienia. Za pomocą nitki i igły nawlekłam kilka cekinów, robiąc z nich coś na kształt naszyjnika.


8. Oplotłam wazon cekinami, przyklejając go w kilku miejscach, aby nie spadł. Na jego końcu przyczepiłam dwa czarne cekiny-listki, aby go nieco dociążyć.
Na koniec posmarowałam szyjkę wazonu klejem magic i oplotłam go czarnym sznurkiem.


Gotowe, tak prezentuje się mój błyszczący wazon. 



Myślę, że nie wygląda najgorzej i w najbliższym czasie zrobię taki drugi, tym razem bardziej stonowany. To DIY powstało spontanicznie, z przedmiotów, które udało mi się znaleźć na poczekaniu w domu. Jestem pewna, że na jego podstawie można stworzyć różne inne, ciekawe kombinacje. A może zamiast cekinów użyć koralików? Albo odwrócić jego kolory? Możliwości jest mnóstwo:)

Życzę wszystkim kobietom, i tym małym i tym dużym, mnóstwa pogody ducha, uśmiechu i spełnienia marzeń, pozdrawiam :* 


25 komentarzy:

  1. Pięknie wyszło!!! Ja niestety nie mam farb akrylowych, ale gdy je kupię to napewno przetestuję DIY :)
    akacjaemi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez farb akrylowych ani rusz:) Bardzo dziękuję, chociaż pięknym bym go nie nazwała;)

      Usuń
  2. Powiem szczerze, ze nie za bardzo mnie przekonał, az do zdjecia z kwiatami. Razem wyglada przepięknie.;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, zdjęcia odbierają mu te trochę uroku, który ma. Dobrze, że chociaż w komplecie nie straszy:)

      Usuń
  3. wow, sama uzywam tej farby, ale nie mialam pojecia ze tak dobrze kryje szkło. Dobra robota :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Farby akrylowe kryją większość powierzchni:) Dzięki;)

      Usuń
  4. Super wazon a przerabianie różnych rzeczy jest wspaniałe.Liczę na podobne wpisy w przyszłości ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ładnie się prezentuje na tym stole, pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam handmade każdej postaci. Niewiele kosztuje i szybko można wymienić wraz ze zmianą wystroju wnętrza.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale super wyszedł :) A dzisiaj myślałam żeby zrobić wazon ze słoika :D tylko czasu mi zabrakło :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie go ozdobiłaś, choć przyznam, że drażni mnie ten słoikowy gwint :D Bez niego byłoby idealnie, ale rozumiem, że taki materiał, i tak zrobiłaś ze zwykłego słoika świetną rzecz. Brawo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, mnie też drażni, gdybym miała czarną szeroką przepaskę, to by lepiej wyglądało niż sznurek, następnym razem kupię jakiś materiał:)

      Usuń
  9. Bardzo fajne diy! Ja bardzo lubię takie rzeczy robione samemu, wyglądają rewelacyjnie i są dużo ciekawsze niż kupne :) Chyba zrobię taki wazon, u mnie zawsze pełno jest kwiatów :)
    Pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo:) Też uważam, że rękodzieło jest piękną dziedziną, cieszę się, że cię zainspirowałam:*

      Usuń
  10. Strasznie podoba mi się mozaikowy wzór ,super wazonik Ci wyszedł :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Niesamowity, bardzo mi się podoba. Gratulacje!!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za każdy komentarz:) Jeżeli jesteś anonimowy to proszę podpisz się imieniem lub nickiem, będzie nam łatwiej konwersować:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...