niedziela, 20 marca 2016

Rysunek twarzy- kolorowanie - Tutorial

    Zapraszam na drugą część poradnika, w którym pokazuje jak narysować twarz. Pierwszą część, w której pokazuje jak zrobić szkic i kontur znajdziecie TUTAJ.
Tym razem opiszę krok po kroku jak koloruje kontur. Zaczynamy:)

Rysunek twarzy - Tutorial
   cz. II - kolorowanie

1. Kolorowanie zaczynam od włosów (ale to nie jest norma). Moja postać będzie mieć brązowe włosy. Wybieram kolor w tonie środkowym, czyli ani ciemny ani jasny. Niezakolorowane zostawiam miejsca, na których widać światło na włosach. Będą to miejsca najbardziej wypukłe i na wierzchu.



2. Następnie cieniuje włosy. Biorę kredkę jaśniejszą od tej pierwszej i wypełniam nią miejsca w pobliżu "światła", oraz kredkę ciemniejszą, którą wypełniam początki pasm i końce, oraz pasma znajdujące się pod spodem (przy uszach i szyi). Na prawo pokazałam schemat kolorowanie pasma, oraz różne sposoby kolorowania:
Pierwsze pasmo jest w jednym kolorze
Drugie jest pokolorowane tak jak ja to zrobiłam
Trzecie to uproszczona wersja tylko z światłem


3. Koloruje twarz bladą, łososiową kredką, oczy błękitnym i usta czerwonym. Na razie bez światłocienia. Przyciemniłam też włosy ciemnym brązowym


4. Zaczynam nadawać twarzy światłocień. Łososiową kredką koloruje mocniej w miejscach gdzie ma być cień. Na zdjęciu po prawej zaznaczyłam obszary, które zazwyczaj przyciemniam:
- granice skóry z włosami
- kąciki oczu
- boki i spód nosa
- obwód twarzy
- kości policzkowe
- okolice pod brodą
- okolice nad obojczykami i pomiędzy

Czerwonym kolorem zrobiłam delikatnie okolice policzków i brody




6. Koloruje oczy. Ciemniejszym kolorem niż ten, którego użyłam do tęczówki koloruje górę tęczówki. Zasada jest taka, że góra jest ciemniejsza od dołu co wynika z budowy tęczówki i padania światła. Szarym cieniuje białko oka, które wbrew nazie wcale nie jest biale. Pozatym jest zaokrąglone co skutkuje cieniem przy każdym kąciku.
Poprawiam usta. Górna warga jest zawsze ciemniejsza od dolnej.


7. Dalej cieniuje twarz. Robie to stopniowo żeby nie przesadzić. Fioletową kredką robię najciemniejsze miejsca, można w tym celu użyć też niebieskiego. Nie czarnego! Czerwonym uwydatniam policzki i brodę, pomarańczowym rozświetlam okolice czoła, nad kośćmi policzkowymi, oraz światło na włosach. Ponownie poprawiam włosy pogłębiając ich kontrast bardzo ciemnym brązowym



Gotowa praca. Postać wykorzystam do drzewa genealogicznego.


Jak Wam idzie rysowanie? 



2 komentarze:

Dziękuję Wam za każdy komentarz:) Jeżeli jesteś anonimowy to proszę podpisz się imieniem lub nickiem, będzie nam łatwiej konwersować:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...