niedziela, 6 marca 2016

Rysunek twarzy - szkic oraz kontur - Tutorial

   Dzisiaj pokarzę Wam zapowiedziany tutorial pokazujący jak wyglądają u mnie etapy wykonywania szkicu twarzy aż do poprawienia go konturem. Będzie to pierwsza część z dwóch dotyczących rysowania twarzy. Druga to będzie kolorowanie.
To co zobaczycie to schemat, którym posługuje się rysując postacie do drzewa genealogicznego. Ostrzegam, że nie ma tu wyszukanych porad i profesjonalnych metod, za to są proste zasady dzięki którym nawet początkujący rysownik da rade coś stworzyć. Zdjęcia robiłam telefonem więc przepraszam za ich jakość, postaram się nadrobić merytorycznie. Zapraszam:)

Rysunek twarzy - Tutorial
cz. I - szkic i kontur

1. Przygotujcie sobie potrzebne przybory, tj.zatemperowany, niezbyt miękki ołówek (ja używam 2B), gumkę, temperówkę, kartkę oraz czarny długopis lub cienkopis ( do zrobienia konturu).

2. Najpierw pomyślcie jak ma wyglądać wasza postać. Jaki ma mieć kształt twarzy. Czy będzie szczupła czy grubsza. Szkic zaczynamy od narysowania owalu. To będzie baza pod kontur twarzy.


3. Aby twarz była proporcjonalna warto zrobić linie pomocnicze. Są różne podziały, ja stosuję następujący:
- zaznaczam dolną i górną krawędź owalu. To jest odcinek " a" . Dzielę go na pól i każdą polówkę znowu na pól. W ten sposób mam cztery równe pola.
- przeprowadzam przez środek owalu z góry na dół linie, która wyznaczy mi oś symetrii twarzy


4. Na środku rysuję oczy posługując się następującą zasadą: odległość między oczami równa się szerokości oka.

 

5. Żeby pomóc sobie w rysowaniu nosa i ust kreślę linie pomocnicze biegnące od wewnętrznych kącików oka w dół. Te linie wyznaczą mi granice kącików ust. Jak widzicie pomiędzy końcówką nosa a górną wargą jest pozioma linia pomocnicza (4) i tego staram się trzymać:)

6. Stwierdziłam, że twarz mojej postaci jest zbyt okrągła, więc ją wysmukliłam. Zaznaczyłam też linię włosów. Pomaga mi w tym linia pomocnicza nr. 2. bo trochę nad nią znajduje się granica czoła z włosami.


 
             
7. Zaczynam rysować szczegóły twarzy. Oczy, linię włosów, uszy. Uszy rysuję pomiędzy linią pomocniczą 3 i 4.

8.Oczy są najważniejszym elementem twarzy, dlatego poniżej pokazuje Wam zbliżenie . Elementy zawsze są te same, zmienia się jedynie kształt.


9. Dopracowuję włosy, linię żuchwy, oraz zarys nosa. Na tym etapie uważam szkic za zakończony.
10. Poprawiam szkic długopisem tworząc kontur, który będę potem kolorować. Osobiście kładę szybkie, ale krótkie kreski, ale jak ktoś ma wprawę to może rysować ciągłymi liniami bez odrywania ręki.
Na koniec gumuje ołówek i gotowe:)



Nie przejmujcie się jeśli nie potraficie narysować realistycznego oka, czy ust. Rysujcie po swojemu, ale zachowajcie proporcje, wtedy wasz rysunek będzie cieszył oczy:) Oto przykład:


Mam nadzieje, że pomimo amatorskich zdjęć komuś się ten poradnik przyda:) Zapraszam na następną część, w której pokarzę Wam jak pokolorować postać.

3 komentarze:

  1. O Boże świetne wgl nieumiem rysować twarzy bardzo pomocne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uf nawet nie wiesz jak się cieszę. Powodzenia w rysowaniu:)

      Usuń
    2. Dziękuję, musze jeszcze znaleźć czas na to

      Usuń

Dziękuję Wam za każdy komentarz:) Jeżeli jesteś anonimowy to proszę podpisz się imieniem lub nickiem, będzie nam łatwiej konwersować:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...