piątek, 15 lipca 2016

Śladami Ludzi Lodu - Parafia Grastensholm i okolice

   Dzisiaj zapraszam Was na kolejną wycieczkę do miejsca bardzo dobrze znanego miłośnikom Sagi o Ludziach Lodu, a mianowicie do parafii Grastensholm, oraz do posiadłości rodziny Meidenów o tej samej nazwie.

   Parafia Grastensholm miała znajdować się w okolicach Baerum i Asker koło Oslo, a ponad nim góruować wzniesienie Kolsastopper. Poniżej zdjęcia tych okolic w obecnych czasach:

Okolice Baerum podczas zimy. Mogę sobie wyobrazić, jak ciężko kiedyś było przetrwać tam mrozy.



Piękny zachód słońca. Może to tu Kolgrim pozwolił odpłynąć Mattiasowi w podróż, która miała być tylko w jedną stronę...



Widok na Baerum z  Holmenkollen



   Czas na posiadłość Meidenów - Grastensholm. Trudno było mi znaleźć zdjęcie odpowiadające mojemu wyobrażeniu, czyli starodawna willa z wieżyczką. To właśnie konieczność obecności wieży utrudniała szukanie, ponieważ nie miał to być zamek. W końcu znalazłam obrazy starych rycin , które mogły być parafią Grastensholm ( widok od frontu i z boku)



i jeszcze takie coś:

Tak  wyglądało Grastensholm po tym jak Szary Ludek nim zawładnął i doprowadził do ruiny:


Udało mi się natomiast znaleźć przepiękne zdjęcia oddające moje wyobrażenie wnętrza posiadłości za czasów, kiedy stał już opuszczony. Obrazy pochodzą z Pinterest.com







Kościół w Parafii Grastensholm. To na jego wierzy przysiadła Lilith, aby obserwować Lipową Aleję






Lipowa aleja widzi mi się jako jasna willa z kolorowym ogrodem. Przytulnie, miło i wesoło:)





Komornicza chata Klausa i jego rodziny:


Chata Kata Joela i jego córki Hildy


Las, w którym m.in. Sol odprawiała czary, a Hilda uciekała przed Wilkołakiem


Pola zbóż okalające Parafię. To tędy spacerowała Hilda z Mattiasem śmiejąc się, że widać im tylko głowy:)


Jak widać miejsc powiązanych z parafią Grastensholm jest bardzo dużo. Macie jakieś swoje ulubione? Moim jest Lipowa Aleja:)

 Pozdrawiam i życzę pogody ducha w tą niepogodę za oknem, a w najbliższym czasie zapraszam na kolejną inspirację okładką SoLL:)


18 komentarzy:

  1. Strasznie zachęcasz mnie aby przeczytać tą sagę. Ja także mam kilka pytań do Ciebie, ale odnośnie tej sagi.
    Ile jest tomów?
    Czy jesteś posiadaczką wszystkich czy może wypożyczasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo miło mi to słyszeć:)
      Tomów jest 47, ale niech cię nie odstrasza ilość, bo nie są długie i bardzo szybko się je czyta.
      Mam wszystkie części:)

      Usuń
  2. piekne zdjęcia i rysunki, fascynujący blog :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    w wolnej chwili zapraszam do siebie ♥
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Pewnie dużo tracę na Twoim blogu nie czytając sagi, ale miejsca przepiękne <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic straconego, być może kiedyś nadrobisz tą stratę:)

      Usuń
  4. Witam :-) Sagę czytałam wiele razy. Mam wszystkie tomy. Również Sagę o Czarnoksiezniku. Są super. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja zaczelam czytac Sage kiedy mialam 16 lat. Dzisiaj mam 40 i uwierzcie mi, ze wciaz do niej wracam. Przeczytalam juz ja milion razy, znam ja prawie na pamiec, ale wciaz do niej wracam. Uwielbiam ja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak będę robić mając 40 lat a nawet i więcej:)

      Usuń
    2. Też zaczęłam czytać Sage jak miałam 16 lat dziś jestem już po 40 i nadal wracam do tej książki jest poprostu fantastyczna

      Usuń
  6. a ja znow czytam i jestem na 16 tomie,
    fajne fotki ale moje wyobrazenia sa inne. jedynie chata kata jest troche jak w mojej glowie :)
    pozdrawiam
    P.S. tez 40+

    OdpowiedzUsuń
  7. Hejka, ja sagę rozpoczęłam w wieku 17lat i niestety nie miałam możliwości jej dokończyć. Mimo to wciąż o niej myślałam nie zdając sobie sprawy. Po 14tu latach udało mi się powrócić do niej z ogromną radością i tak szczerze mówiąc chyba lepiej się stało ponieważ z wielu spraw nie zdawałam sobie sprawy i możliwe byłoby żebym źle pojęła myśli pisarki! Kocham ta sagę pozdrawiam ��

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie piaty raz czytam SOLL. Za każdym razem odkrywam na nowo...

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne zdjęcia tak właśnie wyobrażałam sobie Grastensholm i resztę miejsc. Polecam przeczytać również Sagę o czarnoksiężniku oraz Sagę o Królestwie Światła tam też bardzo dużo się dzieje i muszę dodać że Ludzie Lodu są opisywani w wyżej wymienionych Sagach. Najlepiej przekonać się na własną rękę ale jeśli ktoś postanowi dalej pogłębiać się w świecie magii polecam przeczytać w takiej kolejności jak napisałam to wyżej. Pozdrawiam wszystkich miłośników Ludzi Lodu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam.Czytam sagę już nie wiadomo który raz.Nam wszystkie tomy, również sagi o czarnoksiężniku i królestwie światła.To są książki z pierwszego wydania. Mają swoją duszę i pożółkłe kartki. Pamiętam jak ciężko było kupić książki w kiosku i z jaka niecierpliwością czekałam miesiąc czasu na kolejny tom. Ukazywały się raz w miesiącu. Cena jednej to było 11.800 zł pierwsze wydanie. Pozdrawiam wszystkich miłośników Sagi o Ludziach Lodu. I zachęcam do czytania.

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam. Po wielu latach ponownie czytam Sagę. Przypadkiem trafiłam na ten blog. Jestem zachwycona, bo wreszcie wizualizują się te wszystkie miejsca i związane z nimi historie. Niektóre nawet są bardzo podobne do moich wyobrażeń tych miejsc😉 Świetna robota 🙂

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za każdy komentarz:) Jeżeli jesteś anonimowy to proszę podpisz się imieniem lub nickiem, będzie nam łatwiej konwersować:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...