środa, 11 stycznia 2017

Słonecznikowy zegar decoupage DIY

    Hej, na dzisiaj przygotowałam dla Was krótki tutorial, jak zrobić własny zegar i ozdobić go metodą decoupage. Pamiętacie mój słonecznikowy chlebaczek (TUTAJ)? Już dawno postanowiłam, że dorobię do niego zegar i półeczkę, tak aby tworzyły komplet:) Kocham jesienne klimaty, więc z przyjemnością ponownie użyłam mojej ulubionej, słonecznikowej serwetki. Ciekawi? Zapraszam:)

Przedmioty i przybory, których użyłam:
-tarcza zegarowa o średnicy 20 cm, okrągła z mechanizmem do samodzielnego montażu

- cyfry arabskie 15 mm złote






- serwetka z motywem słonecznika












- lakier 3w 1 Mod Podge matowy












- papier ścierny 220
- farby akrylowe: antique white, burn umber, yellow ochre
- pędzle szerokie, płaskie syntetyczne: do nakładania lakieru
- pędzle okrągłe do nakładania farby
- pędzle w gąbce do tapowania farby
- talerzyk, kartka, ołówek i linijka - aby rozplanować rozmieszczenie cyfr
- nożyczki

Mam już wszystko, więc zaczynam tworzenie:)

1. Najpierw pomalowałam tarczę trzykrotnie farbą akrylową antique white, ale niestety nie zrobiłam zdjęcia tego etapu, nie wiem jak to się stało:P Trochę pościerałam papierem ściernym.

2. Następnie przykleiłam na tarczę serwetkę metodą "na żelazko". Jak przyklejam tą metodą opisałam TUTAJ. Pomalowałam całość lakierem.


3. Namalowałam tło dla mojej serwetki, tak aby się w nie wtopiła. W tym celu zmieszałam ze sobą dwa  kolory: antique white i yellow ochre i napaćkałam je na tarczę. Następnie kolorem burn umber tapowałam brzeg zegara. Całość polakierowałam trzy razy i przetarłam papierem ściernym.


4. Na kartce narysowałam rozmieszczenie cyfr, nie będę opisywać jak to zrobiłam bo niezbyt mi wyszło, trzeba samemu wpaść na to jak przykleić ładnie cyferki:) Pomagałam sobie trochę małym talerzykiem;)
Cyfry są samoprzylepne i można poprawiać je, jeśli źle przykleimy. Po naklejeniu cyfr zamontowałam mechanizm zegara korzystając z TEJ strony.


   Zegar skończony. Robiło się go łatwo i przyjemnie:) Gorzej z znalezieniem miejsca żeby go przyczepić, ponieważ nie posiada osłonki od boku widać mechanizm. Trzeba zegar umiejscowić tak, żeby było go widać tylko od przodu:P Poza tym dosyć głośno tyka...na razie leży sobie jako ozdoba na półce, szczególnie, że niezbyt precyzyjnie chodzi, więc polegać na nim nie radzę:P 



   Uważam, że jest to dobry przedmiot do ozdabiania nawet dla początkujących takich jak ja. Nie potrzeba wielu rzeczy, aby stworzyć coś ładnego, a wierzcie mi, że na żywo zegar wygląda dużo lepiej:) Największą trudność sprawiły mi cyfry, które i tak finalnie krzywo nakleiłam, no trudno:P A co wy sądzicie?

Pozdrawiam:*

20 komentarzy:

  1. No proszę, jakie to łatwe i jak oko cieszy :D
    Fajnie, że tak wszystko opisujesz i pokazujesz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, opisuję bo zawsze mam nadzieję, że ktoś skorzysta:D

      Usuń
  2. Uwielbiam twoje kursiki Decoupage :* , i widzę że wychodzi Ci z każdym projektem coraz idealniej ,zegar jest śliczny

    Co do "braku dokładności czasu" złóż kartkę na cztery zaznacz środek i sprawdź czy cyferki są równo , też tak maiłam krzywo pinezki wbiłam xD

    Ps. możesz też wydrukować tarczę zegara :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło:) Cyferki na pewno są krzywo, aż wolę nie sprawdzać:P Jednak następnym razem zrobię tak jak radzisz, dzięki:)

      Usuń
  3. Uau! Bardzo śliczny zegar! Gdybym zobaczyła na półce sklepowej nie myślałabym, tylko brała!

    OdpowiedzUsuń
  4. gdzie mozna kupic takie cyferki i tarczę? sama chcialabym zrobic takie cudo. krzywo cyferek nie zauwazylam, jednak wskazowki nie odbijaja sie na tle obrazka, co jest troche utrudnieniem dla krotkowidzow takich jak ja :c

    a tak poza tym dzielo i checi do ozdabiabia metoda decoupage podziwiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupiłam na stronie www.drewnianadolina.pl, ale na allegro.pl też widziałam. Faktycznie wskazówki słabo widoczne, sama mam problem z rozczytaniem godziny z daleka:/

      Usuń
  5. Pięknie wyszedł!!! Ja jeszcze nigdy nie robiłam zegara :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, polecam, bo jest dosyć proste i szybko się robi:)

      Usuń
  6. Sama gdybym robiła ten zegar zrobiłabym większy odstęp farby od rysunku wtedy przejście bardziej łagodne, moim zdaniem wyglądałoby lepiej. A odnośnie tej techniki mam pytanie, czy serwetka musi być specjalnie przeznaczona do decoupage, czy może to być zwykła z przeznaczeniem do użytku domowego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Planowałam zrobić większy odstęp, ale się rozpędziłam z nakładaniem farby;) Może być zwykła serwetka domowa, wydaje mi się, że ta, której ja użyłam niczym się nie różni od takiej zwykłej, mimo że się nazywa do decoupażu:)

      Usuń
  7. Bardzo mi się podoba kolor farby, który wymieszałaś do serwetki, wokół kwiatów powstała fajna łuna :-) Efekt końcowy świetny :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękny zegar. Kocham słoneczniki.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dawno nie zaglądałam. Wybacz. Problemy rodzinne. Wrzucę link do bloga u siebie w grupie Babskiej na Fb. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za każdy komentarz:) Jeżeli jesteś anonimowy to proszę podpisz się imieniem lub nickiem, będzie nam łatwiej konwersować:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...