czwartek, 5 stycznia 2017

Szkatułka i świecznik decoupage, krok po kroku DIY

   Witam wszystkich serdecznie. Ostatnio zaopatrzyłam się w kilka drewnianych przedmiotów do ozdabiania, w którego skład wchodziła m.in. szkatułka i mały świecznik. Dzisiaj pokażę Wam efekty ich ozdabiania metodą decoupage. Po raz pierwszy wypróbowałam metodę przyklejania serwetki na żelazko, co zobaczycie dzięki opisowi krok po kroku, zapraszam:)



1. Pierwszym krokiem było wygładzenie powierzchni papierem ściernym, oraz pomalowanie jej białą farbą akrylową. Środek postanowiłam pozostawić w formie surowego drewna, aby można było przechowywać w szkatułce również żywność.



2. Wybieram odpowiednią serwetkę i odrywam dwie niepotrzebne warstwy, będzie mi potrzebna tylko ta z nadrukiem.

3. Naklejam serwetkę metodą "Na żelazko". W tym celu najpierw smaruję klejem powierzchnię, którą będę ozdabiać. Robię to równomiernie, ale obficie. Czekam aż wyschnie. Następnie przykładam serwetkę do ozdabiania, kładę na nią papier do pieczenia lub śniadaniowy i przejeżdżam żelazkiem. Powinno się go ustawić na słabe grzanie, np. jedna lub dwie kropki, bez pary. Ja ustawiłam na dwie kropki i prasowałam około minutę. Następnie delikatnie ściągam papier śniadaniowy i serwetka powinna być już przyklejona. Kiedy jest już zimna ponownie smaruję ją równomiernie klejem. Kiedy klej wysechł papierem ściernym usunęłam nadmiar serwetki.


5. Następnie ozdabiam boki, tutaj przykleiłam serwetki pędzlem i klejem.

 


6. Pocieniowałam całość farbami akrylowymi. Lubię ten sposób wykańczania przedmiotów i uważam to za mój tak jakby znak rozpoznawczy haha;)




7. Aby szkatułka była troszkę bardziej oryginalna zrobiłam na różach coś jakby krople rosy. Bezbarwnym lakierem do paznokci napaćkałam krople, pomalowałam je białym żelopisem i zrobiłam cień farbą akrylową. Wyszło nie tak jak chciałam, ale nie było odwrotu:P



Na koniec polakierowałam trzy razy, pościerałam tu i tam i gotowe:)

Do szkatułki jako komplet ozdobiłam świecznik. Chciałam żeby wyszedł z tego zestaw prezentowy na jakąś okazję, np. dzień babci lub imieniny:) Jak Wam się podoba? Pozdrawiam:*






18 komentarzy:

  1. No proszę, jaka z ciebie zdolniacha!!! Ale ci zazdroszczę tej białej farby (renesansówki - jak ją nazywam). U mnie to 3l wiaderko, to minimum które muszę mieć pod ręką. Dlatego takie cudne farby mam w konkretnych kolorach, ale trzeba przyznać, że są warte ceny! Efekt szkatułki "na żelazko" wyszedł ci świetnie! Do tego świeczniczek i już mamy romantyczny nastrój :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo:) Nie dziwię się, że potrzebujesz takich ilości farby skoro twoje dzieła są gabarytów szafki czy stołu:) Ja nie mam odwagi na razie do ozdabiania większych rzeczy;)

      Usuń
  2. O kurcze! Ale ładnie to wyszło! Bardzo mi się podoba, motyw róży to jeden z moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, nigdy jeszcze nie wykorzystywałam różanego motywu, ale spodobał mi się:)

      Usuń
  3. Ślicznie wyszło, tak w takim romantycznym stylu <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale piękne kwiaty na serwetkach :)

    OdpowiedzUsuń
  5. o ja pierdziu..! kosmiczne!ajajaaj:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Efekt końcowy jest piękny :) Przydała by mi się taka na moją biżuterię, a muszę w niej zrobić porządek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, moja biżuteria też się wala, ale nie chce mi się jej porzątkować;)

      Usuń
  7. marzy mi sie taka sliczna szkatulka do kolczykow, albo do przechowywania kabli. Twoja jest piekna. Mysle ze kazda babcia ucieszylaby sie na taki prezent :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super wyszło, bardzo estetycznie. Coraz bardziej zachęcasz mnie, żeby też zacząć się w to bawić :D Poza tym na drugim zdjęciu w tle wypatrzyłam ciekawie ozdobiony słoiczek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, bardzo się cieszę, kiedy to co robię zachęca innych do tworzenia:) Tak, na tym stole stoi już kilka ozdobionych słoiczków, za niedługo braknie miejsca, dziękuję:)

      Usuń

Dziękuję Wam za każdy komentarz:) Jeżeli jesteś anonimowy to proszę podpisz się imieniem lub nickiem, będzie nam łatwiej konwersować:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...