piątek, 6 stycznia 2017

Wyniki konkursu "Jestem Żywiołem"

  Witajcie moi mili, zapraszam Was dzisiaj na podsumowanie i wyniki konkursu, który organizowałam z okazji zdobycia 100 obserwatorów. Powiem Wam szczerze, że bardzo obawiałam się, iż nikt się nie zgłosi, bo pierwsza praca dotarła właściwie na sam koniec, więc trzymaliście mnie w niepewności cały miesiąc...na całe szczęście miałam z czego wybierać, chociaż ilość zgłoszeń nie powala, bo otrzymałam 5 rysunków. Zdaje sobie sprawę z tego, że dla wielu z Was grudzień jest miesiącem bardzo zabieganym, więc nie mam żalu. Natomiast z tych pięciu prac się ogromnie cieszę i bardzo, ale to bardzo Wam dziękuję za zgłoszenia:)

 Tyle w kwestii wstępu, teraz pokażę Wam wszystkie pięć prac i krótko napiszę jakie wywołują na mnie wrażenie. Ze względu na to, że rysunków jest mało to umieszczę także opisy, bo moim zdaniem są świetnym dopełnieniem dzieł. Kolejność wg. daty otrzymania zgłoszenia. Zaczynamy:)

1. autor: Mien Harel


    Opis: Gdy wychodzę na zewnątrz, często czuję na sobie zimne podmuchy wiatru ( bo kto nie ). Ale czy ktoś właściwie zastanawiał się, dlaczego tak jest? Czemu ludzie ignorują te ciche, łagodne pieszczenie, dopóki nie nawiedzi ich potężna wichura?  Zawszę słyszę : "Ale  dzisiaj wieje wiatr !" Ale przecież on wcale nie nawiedza, nie budzi grozy. Delikatnie wędruje, wywija, kręci i podryguje. To dzięki niemu nasze włosy tańczą w bezmelodyjnym walcu. Policzki pokrywają się rumianymi plackami, suknie wirują wokół własnej osi, a ludzie czują, że naprawdę żyją. Dlatego dziwi mnie, jak mogą  tak po prostu to ignorować? A powietrze? Przecież to dzięki niemu możemy wziąć głęboki oddech, aż nasze płuca zlękną się i oddadzą zgubę. A jednak, huragan niesie ze sobą ukryte, niszczycielskie ja. Każdy posiada cząstkę siebie, którą wolałby ukryć. Dlaczegóż więc i on nie może okazać swego oburzenia? 
Na pewno słyszałaś kiedyś : " Czuję się jak powietrze". Niewidzialny. Skryty. Odepchnięty. Ale to powinien być zaszczyt. Oznacza to, że jesteś najważniejsza na Ziemi, bo bez ciebie nie byłoby świata.

Podsumowując moją czczą gadaninę, wybrałam powietrze, ponieważ dzięki niemu można zrozumieć istotę słabości, a jednocześnie siły, będąc najważniejszym podmiotem ludzkości.

Moja opinia

Po pierwsze ucieszyłam się, że autorka wybrała żywioł powietrza, ponieważ jest on też moim ulubionym żywiołem i to z nim się utożsamiam. To, co Mien Harel zamieściła w opisie to, dokładnie to co ja sama myślę. Tak, więc droga Wiktoria mogę cię nazywać żywiołową siostrą:)
Rysunek od razu przypadł mi do gustu ze względu na mangowy styl, w którym ostatnio coraz bardziej się lubuję. Bardzo spodobały mi się włosy, oraz sukienka i to, że Wiktorii udało się oddać w nich wiatr:)



2. autor: Werczii

Opis: Woda to największe bogactwo natury. W każdej swej postaci jest przepiękna. Zwykle odznacza się niezwykłą subtelnością, delikatnością i melancholijnością, aczkolwiek czasami ukazuje nam swoje drugie oblicze. Wtedy staje się przerażającą, niszczycielską siłą, która potrafi zmieść wszystko wokół siebie. To tak trochę jak ja ;D, dlatego ja najbardziej utożsamiam się z tym żywiołem.
W mojej pracy ukazałam galopującego konia wody, pana wszystkich wód. W ten sposób chciałam uwidocznić szlachetną duszę, którą kryje w sobie zarówno woda, jak i to zwierzę.

Moja opinia:
Po pierwsze uwielbiam konie, więc jak tylko zobaczyłam ten rysunek od razu mi się spodobał:) Rysunek jest monochromatyczny, ale to absolutnie nie ujmuje mu niczego, wręcz przeciwnie, aż kipi wodą i dynamiką. Opis bardzo dobrze ukazuje charakter autora i powiązanie go z wybranym żywiołem



3. autor: Akacja

Opis:Jestem Żywiołem? Wydaje mi się, że tak. Nie sugerowałam się jednak znakiem zodiaku, czy gwiazdami. Żadna mitologia nie wchodziła tu w grę. Czemu? Odpowiedź jest prosta, jestem podwójnym powietrzem, co oznacza, że nic prawdziwego nie mogło, by się zdarzyć. Wszystko, co rysuję, byłoby ulotne i niewyraźne (sama nie ogarniam tego zdaniaXD). Może to dlatego wiele osób uważa, że moje rysunki wyglądają, jak by były robione na szybko? Wiar,który je rozwiał, nie wybierał. Czy to ma w ogóle sens? Kategoryzowanie siebie i swojej natury poprzez jakaś nadludzką siłę? Wydaje mi się, że nie. Każdy z nas nosi w sobie cząstkę tej nadludzkiej siły. Mniejszą lub większą, ale nosi. Czy to niewystarczający powód, by nie kategoryzować ludzi? Już w przedszkolu otarłam się o dwa sposoby myślenia. 1. Wszyscy ludzie są tacy sami. 2. Każdy człowiek jest inny. Jako kilkulatką zastanawiałam się kto, ma rację i dlaczego tak to wygląda. Czemu ludzie się spierali, co jest prawdą... I tutaj się zatrzymajmy... Jeśli myślimy, że jesteśmy tacy sami to, czemu są ludzie, którzy myślą inaczej niż my?

Nie wiem czemu ten krótki tekst, opisuje jak dla mnie idealnie tę pracę. Jesteśmy trochę jak dzieci. W sensie, że żywioły są trochę jak dzieci. One nie wybierają. Mają w sobie tę radość. Szanują każdego, cieszą się z byle głupot, i pocieszają każdego. Nie widzą przeszłości tylko przyszłość otwartą na zmiany. Więc jeśli one są dziećmi, a ja jestem żywiołem... To ty jesteś dzieckiem:D

Moja opinia:

To jest właśnie przykład pracy, do której opis moim zdaniem jest niezbędny, aby go zrozumieć. Dlatego zachęcam do przeczytania, ponieważ różni się on nieco od pozostałych, ma w sobie świeże spojrzenie na ten temat. Rysunek zaciekawił mnie kompozycją i kolorystyką, dzięki niemu możemy zobaczyć cząstkę z każdego z czterech żywiołów.


4. autor: Isthir



Opis: Biorąc udział w konkursie postanowiłam zaryzykować i poeksperymentować z nową techniką. Zdecydowałam się na coś czego zazwyczaj nie robię: praca ma charakter bardziej graficzny i symboliczny, niż typowo malarski (jak to zazwyczaj u mnie). Zdecydowałam się na ogień. Dlaczego? Zasugerowałam się moim Znakiem Zodiaku - Strzelec przypisywanu jest temu żywiołowi. Choć nie jestem osobą zbyt dynamiczną czy ekstrawagancką, uważam że ogień do mnie pasuje. I to nie ze względu na to jaka jestem na zewnątrz, ale dlatego, że w moim wnętrzu nieustannie tli się płomień zmuszający mnie do tworzenia. Coś palącego stale wisi nade mną, w mojej głowie wciąż powstają nowe obrazy, nawet gdy dopada mnie melancholia i nie mam ochoty na tworzenie. Może na tym właśnie polega bycie artystą - wnętrze człowieka dniami i nocami płonie od nowych pomysłów, a ulgę może przynieść jedynie uzewnętrznienie tych wizji, czyli tworzenie sztuki.


Moja opinia: Zapewne każdy artysta zgodziłby się z opisem tej pracy. We mnie też siedzi ten płomień, który każe mi coś tworzyć i im dłużej zwlekam, tym on bardziej parzy. Rysunek moim zdaniem świetnie oddaje ten nastrój. Ishtir udało się w prosty i symboliczny sposób ukazać istotę tego żywiołu i to, w jaki sposób on na nią działa. Praca zauroczyła mnie formą (trochę plakatową) i tym jak dobrze pokazała, to, co autorka czuje.


5. autor: Paulina Sasha.



Opis: Cóż, chciałam przedstawić żywioł wody poprzez istotę nimfo-podobną, która sama składa się z wody i może się w nią zmieniać. Dla podkreślenia żywiołu użyłam samych niebieskich kredek i starałam się ,,pobawić" odcieniami, czego za często nie robię.


Moja opinia:  Na rysunku mamy panią wody, co widać na pierwszy rzut oka. Opis nie zdradza nam, dlaczego autorka się utożsamia właśnie z tym żywiołem. W rysunku podoba mi się zestawienie różnych odcieni niebieskiego, oraz jej włosy (kocham niebieskie włosy:))


   Skoro przedstawiłam Wam wszystkie prace, pora na ogłoszenie wyników. Rysunek, który wybrałam otrzymał największą ilość punktów. Moim zdaniem jest bardzo staranny, zgodny z tematem, pomysłowy i najbardziej mocny w swoim przekazie. Bije od niego wiele uczuć, które nie od razu nasuwają się do głowy...wiecie już o którą pracę mi chodzi?

Konkurs "Jestem Żywiołem" wygrywa Ishtir


Laureatkę proszę o przesłanie mi danych do wysłania nagrody:) Proszę też o informację, którą książkę wybierasz, lista jest TUTAJ

   Jeszcze raz bardzo Wam dziękuję za udział w tym konkursie, za poświęcenie mi swojego czasu i wykonanie tak ślicznych rysunków:) Jeszcze na koniec powiem Wam, że moim żywiołem jest powietrze, zawsze to wiedziałam, a ostatnio potwierdziłam to szukając w internecie żywiołów przypisanych znakom zodiaku:) A jakim żywiołem wy jesteście? Pozdrawiam wszystkich:*

18 komentarzy:

  1. Super prace, ja niestety zapomniałam zupełnie o konkursie, przypomniała mi na sam koniec Akacja, a już nie miałam czasu :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Trochę mało prac :/, ale nie martw się następnym razem będzie więcej. Piękna praca wygrała. Nie jestem jednak zdania, że moja przy nich się źle prezentuje. No i ogólnie gratuluję jeszcze raz 100 obserwatorów 😊 (chyba, że wcześniej nie gratulowałam, bo nie pamiętam)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje, chociaż nawet przy pięciu pracach wybór był bardzo trudny. Ja uważam, że twoja praca jest bardzo ładna, miałaś bardzo fajny pomysł:) Dziękuję za gratulacje:)

      Usuń
    2. Ten opis Akacji-powiem jedno-BEKA

      Usuń
  3. gratuluje laureatce. praca jest wyjatkowa i piekna. hm.. zaraz ide poszperac, jakim ja jestem zywiolem

    OdpowiedzUsuń
  4. wow osoby biorące udział mają mega talent!

    OdpowiedzUsuń
  5. Tyle super prac, brawa dla wszystkich biorących udział :) Szkoda że sama nie znalazłam za bardzo pomysłu na pracę :D Gratulacje wygranej, trzeba przyznać, że Ishtir miała świetny pomysł. Również ogień jest moim zodiakalnym żywiołem i zawsze wydawało mi się, że to do mnie w ogóle nie pasuje i nie ma sensu. Teraz już wszystko jasne, widocznie o taki ogień chodzi :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo żałuję. Może innym razem się uda?:) Ten ogień ma chyba każdy artysta:)

      Usuń
  6. Bardzo dziękuję za to wyróżnienie! Jest mi strasznie miło, naprawdę! <3
    Opis do pierwszej pracy od razu mnie urzekł.
    Szkoda tylko, że więcej osób się nie zgłosiło, bo zadanie było bardzo kreatywne. Może sama zrobisz rysunek na zadany przez siebie temat? Chętnie zobaczyłabym jak to widzisz.

    Jeszcze dziś wyślę maila z danymi. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Dziękuję ( za pochwałę opisu) i gratuluję! Zawsze radziłam sobie lepiej z pisaniem, haha. Natomiast Twoja praca jest przepiękna! Zasłużyłaś na wygraną!

      Usuń
    3. Ishtir być może kiedyś coś takiego narysuję, ale na razie w kolejce do mojej głowy jest kilka innych prac:)

      Usuń

Dziękuję Wam za każdy komentarz:) Jeżeli jesteś anonimowy to proszę podpisz się imieniem lub nickiem, będzie nam łatwiej konwersować:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...